in gebreke stellen verhuurder?

Daffie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: in gebreke stellen verhuurder?

#16 , 17 dec 2016 14:31

Nee u hebt daar recht op, elkeen die niet aangesloten is op de waterleiding heeft 1 maal per jaar recht op een gratische keuring van zijn drinkwater.

https://www.vmm.be/waterloket/gezond-wa ... ontroleren
Bedankt,

Ik kijk er maandag voor. Veronderstel dat het geen kwaad kan als ik nauwelijks de vragenlijst kan invullen. Ik weet enkel dat de put op 42m diepte zit,en alleen maar omdat ik gisteren de eigenaar opbelde met de probs.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Daffie
Topic Starter

#17 , 17 dec 2016 15:16

Nog een vraagje bij deze. In de badkamer zitten er geen ruiten,er is douche en bad voorzien. De deur vd badkamer staat continu open-vaak ook de deur nr buiten.
Er zijn enkel 2 verluchtingsroosters voorzien maar dat zijn geen automatische.
Nu begint zich schimmel te vormen op het plafond,van die zwarte puntjes. Badkamer staat zeker 23u per dag open,de buitendeur dagelijks zeker een halfuur. Iemand idee om dit te verhelpen?

Daffie
Topic Starter

#18 , 17 dec 2016 23:06

Nog een vraagje,indien ik volgende week een AZ verstuur met ingebrekestelling vd douche die niet werkt en dat loodgieter niet kan herstellen. Wat is een redelijke termijn om dit te herstellen voor de verhuurder?
Ik zou erin melden dat douche niet werkt,ik hogere kosten heb door telkens bad te laten lopen,douchen in bad kan niet,en in het contract vermeld staat dat er bruikbare douche aanwezig is.
Wateronderzoek duurt 2 maand ongeveer dus daar kan ik ff nog niets mee

Reclame

Bart Vissers

#19 , 18 dec 2016 00:14

Mij lijkt 2 weken een redelijke termijn.
Dan zou je toch minstens moeten zicht hebben op een oplossing - zou de verhuurder toch al ernstige stappen en een perspectief hebben moeten kunnen bieden.

Maar wellicht personen met meer ervaring hiermee op het forum.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Daffie
Topic Starter

#20 , 19 dec 2016 17:30

Wellicht iets typisch vrouwelijk,maar nu werkt de douche halflings. Ben wat eh twijfelen om er moeilijk over te doen of niet...

Daffie
Topic Starter

#21 , 07 jan 2017 14:45

Ik heb de verhuurder via aangetekende brief in gebreke gesteld. Douche werkt nauwelijks nog,geen debiet genoeg om te douchen en ijzerpartikels in het water.
Ik heb nog es de loodgieter gebeld,die kan het niet herstellen en ging dat nog es doorgeven aan de eigenaar.
Nu een week later hebk nog altijd niets gehoord vd eigenaar.
Ik heb id brief gezet dat ik binnen 2 weken een oplossing wil of dat ik begrijp dat hij gn kosten meer wil maken aangezien hij wil verbouwen,maar dat ik dan wel weg moet kunnen zonder huurwaarborgboete.

Het water heb ik via de apotheek binnen gebracht om te testen.

Veronderstel dat hij niet reageert tegen 20 jan bv,stuur ik dan nog es in gebreke stelling met erin vermeldden dat ik app voor die prijs huur inclusief werkende douche,en dat ik door badgebruik nu hogere kosten etc heb en daardoor dus minder huur betaal?

Bart Vissers

#22 , 07 jan 2017 16:22

Veronderstel dat hij niet reageert tegen 20 jan bv,stuur ik dan nog es in gebreke stelling met erin vermeldden dat ik app voor die prijs huur inclusief werkende douche,en dat ik door badgebruik nu hogere kosten etc heb en daardoor dus minder huur betaal?
Je kan niet eenzijdig de huur wijzigen.
Je moet dan langs de Vrederechter.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Daffie
Topic Starter

#23 , 07 jan 2017 17:59

Mja rechtbank kost toch ook geld en eer het voorkomt,moet ik mss al weg.

dus dan kan ik toch niet veel doen?

Bart Vissers

#24 , 07 jan 2017 18:16

Voor huurgeschillen kan dit via een verzoekschrift op tegenspraak.
Dat zou de kosten moeten beperken.
Als je (volledig) in het gelijk gesteld wordt, dan recupereer je de kosten - in principe - van de (vermogende) tegenpartij.

Terug naar “Huren”