Gebruik binnenkoer

Sylo
Topic Starter

Gebruik binnenkoer

#1 , 16 dec 2016 15:54

Beste,

Ik huur al een 3-tal jaar een appartement waar er een grote binnenkoer aanwezig is dat uitmondt in een bedrijfspand. Deze laatste staat te huur.
Mag de verhuurder mij verbieden mijn wagen op die binnenkoer te parkeren?
De verhuurder eiste dit omdat het immo kantoor, dat een rondleiding gaf voor geïnteresseerden, een opmerking hierover gaf.
Mijn wagentje is zeer klein en er is genoeg ruimte om er meerdere wagens te plaatsen dus men kan perfect zich begeven naar het bedrijfspand.
Dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2016 16:05

Wat zegt uw huurovereenkomst? Huur jij een deel, of geheel die koer? Indien niet, heb je er niets verloren.

Sylo
Topic Starter

#3 , 16 dec 2016 16:58

De huurovereenkomst heeft zuiver betrekking op het appartement, i.e. dit is het 'voorwerp' van de overeenkomst, en het verwijst nergens naar een binnenkoer maar in het 'reglement van inwendige orde' wordt er wel expliciet vermeld dat het verboden is voertuigen te plaatsen op de binnenkoer.
De voordeur is overigens een garagepoort met een sticker wegsleepregeling op.

Reclame

eylis

#4 , 16 dec 2016 17:17

tja...u weet het antwoord zelf al héé.....uw huurovereenkomst houdt geen parkeerplaats in . En de koer is een gewone binnenkoer. Geen parking. Het mag dus niet.

Sylo
Topic Starter

#5 , 19 dec 2016 19:37

tja...u weet het antwoord zelf al héé.....uw huurovereenkomst houdt geen parkeerplaats in . En de koer is een gewone binnenkoer. Geen parking. Het mag dus niet.

Ok. Bedankt!

Terug naar “Huren”