Bvba overlaten met eigendom

Kriskelalevince
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bvba overlaten met eigendom

#1 , 13 dec 2016 15:24

Ik zou graag mijn zaak stopzetten maar heb het handelspand gekocht en die is nog niet afbetaald. Wat doe ik het best. Probeer ik de zaak Met aandelen en al over te laten of laat ik mijn zaak failliet verklaren en laat ik de bank mijn pand verkopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2016 15:32

Ja voor u zal het best zijn de aandelen overlaten !

Als je al iemand er voor vind natuurlijk, velen staan niet te springen om een ongekende bvba over te nemen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper

#3 , 13 dec 2016 19:09

En waarom zou er geen tussenoplossing mogelijk zijn? U kan toch ook het handelspand verkopen en daarmee schuld terugbetalen. Weet dat als bank verkoopt dit een gerechtelijke openbare verkoop is op één zitdag en dat verkoopopbrengst daar danig kan tegenvallen. Bij verijwillige verkoop door u zelf heeft u de tijd aan uw kant wat doorgaans een hogere prijs genereert. Vraag is ook in welke mate u persoonlijk borg stond, want dan is het verhaal nog niet gedaan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”