Je weet toch als je iets ontvangt welke je moet aftekenen, of dit voor u bestemd is of niet.
Als er geen naam op het pakket staat, maar wel je adres, mag je er van uitgaan dat het voor u is. Buurman heeft dus niets verkeerds gedaan.
Dat Paypal enkel afgaat op de online status van een pakket, is B***S***. Maar de topic starter had een claim moeten openen dat het ontvangen object niet hetgene is dat betaald was. Ik vermoed dat ze een claim geopend heeft dat ze het object niet ontvangen heeft. Dit laatste is niet correct.
Ik heb in het verleden iets gelijkaardigs meegemaakt (waardevolle limited edition van een oud computerspel besteld, en een waardeloze re-release van dat spel ontvangen). Ik heb toen een claim "item not as described" geopend bij PayPal en foto's doorgestuurd van wat ik effectief ontvangen had (met daarbij ook een degelijke uitleg waarom wat ik ontvangen heb waardeloos is, in vergelijking met wat op eBay aangeboden was), en ben volledig terugbetaald geweest.
Jammer genoeg is het paypal systeem vrij restrictief. Eens een claim geopend en in uw nadeel beslecht, kan je dit niet meer heropenen. Ik vrees dat er voor de topic starter vanuit PayPal kant niet te veel meer moet verwacht worden.
Ik zou dan ook aanraden om telefonisch contact op te nemen met eBay en de situatie uit te leggen. Mijn ervaring leert me dat eBay dit soort vormen van oplichting serieus neemt en mogelijk wel een onderzoek zal instellen...