ik moet mijn studio verlaten tegen eind van de maand

ladyaixam
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ik moet mijn studio verlaten tegen eind van de maand

#1 , 07 dec 2016 20:29

Ik heb een huurcontract van 9 jaar en nu kreeg ik tel. Bericht van huisbaas dat ik eind deze maand mijn studio moet verlaten. Maar de eigenaar van het pand wist niet dat er verhuurd werd in zijn pand en ik heb maar tot eind deze maand om iets te vinden hij doet zogezegd contractbreuk en heeft aan huisjesmelkerij gedaan waarvan ik niets wist. Wat kan ik doen en kan ik schade vergoeding eisen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 07 dec 2016 22:36

En van wie hebt u het contract van 9 jaar?
Is er een plaatsbeschrijving en is het contract geregistreerd?
Van wanneer dateert het contract en wanneer is het begonnen.
Bent u daar gedomicilieerd?

Ter algemene info de lans dat u binnen één maand er weg moet zijn lijkt me zo snel geschreven onwettig.
Lees al eens de huurwetgeving
http://www.belgium.be/nl/publicaties/pu ... uurwet.jsp

ladyaixam
Topic Starter

#3 , 08 dec 2016 06:57

Ja het contract is geregistreert en is van 1/01/2016 getekend door mij en huisbaas en het is mijn domicieladres. Maar de eigenaar van het pand wist daar niets van. Daarom moet ik nu eind deze maand weg . met papieren ben ik in orde. Moet hij mij nu een vergoeding betalen omdat hij contractbreuk doe.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 dec 2016 07:16

Jij hebt het recht om in de woning te blijven, want de opzeg die gegeven wordt met 1 maand opzegtermijn is niet wettelijk.

Wel 1 opmerking: je spreek in dit stukje over:
"Ik heb een huurcontract van 9 jaar en nu kreeg ik tel. Bericht van huisbaas dat ik eind deze maand mijn studio moet verlaten. Maar de eigenaar van het pand wist niet dat er verhuurd werd in zijn pand en ik heb maar tot eind deze maand om iets te vinden hij doet zogezegd contractbreuk en heeft aan huisjesmelkerij gedaan waarvan ik niets wist. Wat kan ik doen en kan ik schade vergoeding eisen"

De eigenaar en de huisbaas, zijn dat 2 verschillende personen?

Blaatpraat

#5 , 08 dec 2016 08:47

Lijkt mij een geval van onderhuur te zijn dus, een geval apart dus.

Even een website citeren:
Wat bij onderverhuren zonder toestemming?

Onderverhuur van een huurhuis kan dus enkel met toestemming van de verhuurder. Als de huurder deze niet heeft, kan je als eigenaar naar de vrederechter stappen om ontbinding te vragen van het huurcontract. Als de vrederechter je hierin gelijk geeft, eindigt de hoofdhuur en kent hij je misschien zelfs een schadevergoeding toe. En wat met de onderhuur? Die eindigt tegelijk met de hoofdhuur.
Bron: http://www.logic-immo.be/nl/immo-nieuws ... 26985.html

TS hoeft alvast er niet op in te staan, hij is nog steeds gebonden door een contract.
Zijn verhuurder (de onderverhuurder) is aansprakelijk voor dit alles, en moet het maar oplossen.

Nog een interessant linkje: https://www.lebonbail.be/nl/artikels/ve ... ofdhuurder

Terug naar “Huren”