verkoop appartement

liliane1955
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verkoop appartement

#1 , 07 dec 2016 18:21

Als ik mijn appartement verkoop, kan ik er dan blijven wonen tot de totale som van dit pand op mijn bankrekening is gestort en verhuizen in de maand die er op volgt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 07 dec 2016 18:27

U kan overeenkomen wat u wil, of waar beide partijen zich kunnen in vinden. Courant is dat de verkoper een paar maand blijft wonen na de akte bijvoorbeeld. Uiterst belangrijk is om hier op voorhand duidelijk in overeen te komen, en in de akte te laten vermelden.

Sirkii

#3 , 07 dec 2016 18:59

Courant als de eigenaar er woont is dat de verkochte woning vrij en onbelast is bij verkoop; maw ontruimd en sleuteloverdracht bij de notaris bij t verliijden van de akte (en volledige betaling)

Als je enkele maanden wil blijven wonen zadel je de koper veelal op met twee kosten: lening afbetalen en huur betalen omdat jij dit als verkoper wil vermijd n ... Dit kan idd onderhandeld worden vooraleer de compromis ondertekend te hebben. Daarna is t nog meer rekenenop de goodwill van de koper.

Als de koper akkoord is dan neem je een bezettingsclausule op in de akte (geen huur korte duur) en ben je als verkoper genereus naar de koper door wat mee te betalen dan een normale huur en dit bedrag bij niet tijdige verhuis maand na maand te verhogen. Gratis blijven wonen door de verkoper heeft als gevolg dat de koer registratie gaat betalen op deze fictieve bezettingswaard.

Mocht een investeerder het pand gekocht hebben om te verhuren dan is t natuurlijk "logisch" dat je kan blijven op de afgesproken voorwaarden.

Reclame

Terug naar “Huren”