Afhaken na betaling voorschot en ondertekenen document

James14
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afhaken na betaling voorschot en ondertekenen document

#1 , 01 dec 2016 11:51

Hoi,

Ik heb mijn wagen te koop gezet een tijdje geleden.
Heb met mijnheer X een prijs afgesproken en zijn samengekomen om een voorschot te regelen. We hebben ook een document opgesteld waarin het bedrag van het voorschot vermeld is en dat kort hierna het volledige bedrag zou geregeld worden.
We hadden afgesproken dat het overige bedrag cash zou betaald worden.

Enkele dagen later komt mijnheer X hierop terug en wil alleen met cheque betalen en probeert me hierbij te overhalen.
Nadien stelde hij nog voor om bij mij thuis de overschrijving te doen via een banktransfer.
Ik ben hier weer niet mee akkoord gegaan. Heb niets meer van hem vernomen. Hij reageert niet meer op sms of op mail.

Heb zo een klein vermoeden dat hij niet van plan was te betalen en vertrouw het helemaal niet meer.
Mag ik mijn wagen terug te koop zetten? Heb ik een verbintenis naar hem toe omdat we wel een document hebben ondertekend?

Bedankt voor jullie reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 dec 2016 11:55

De tegenpartij moet eerst expliciet aangeven de verkoop te willen ontbinden. Zolang kunt u hem niet verkopen.

James14
Topic Starter

#3 , 01 dec 2016 12:19

Hoe lang blijft dit dan geldig? Dat is wel heel erg dan.
Kan ik hem zelf niet aangetekend schrijven, met als voorstel zijn voorschot terug te geven? Hier moet hij dan toch op reageren? Ik zou nl. de auto wel willen verkopen.

Reclame

LeenW

#4 , 01 dec 2016 12:22

Ja dat kunt u wel, u geeft hem via AS een maand de tijd om het resterende saldo te voldoen, dat lijkt mij een redelijke termijn.

James14
Topic Starter

#5 , 01 dec 2016 12:26

Super bedankt voor de info!

sloeberken

#6 , 01 dec 2016 13:15

Nadien stelde hij nog voor om bij mij thuis de overschrijving te doen via een banktransfer.
Dit zeker niet doen of je bent u geld kwijt, klassieke truc van oplichters.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”