opbrengsteneigendom 3 eigenaren.

ruki
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

opbrengsteneigendom 3 eigenaren.

#1 , 30 nov 2016 08:56

Ik heb 5 naar terug een opbrengsteneigendom gekocht samen met nog twee andere zussen.ik wil het verkopzn maar zij willen niet.wat kan ik doen. De ontroerende goed is 1 winkelpand en 2 appartementen maar het is niet persoonlijk verdeeld ieder bezit 1 derde deel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2016 10:43

Beide andere eigenaars via aangetekend schrijven en gewone brief in kennis stellen dat u wil verkopen.
Dit kan na vb drie vrijbijvende schattingen en daarbij het gemiddelde waarvan zij dan elk 1/6 aankopen. Notarisakte.
Ofwel zal het via verkoop zijn via notaris of immo.
Ofwel via gedwongen verkoop via rechtbank gezien de wet zegt dat u niet in onverdeeldheid moet blijven.

Poene

#3 , 30 nov 2016 18:53

Art. 815 Burgerlijk Wetboek toepassen: de uitonverdeeldheidtreding vragen.

Eigenlijk kan dit niet voor vrijwillige mede-eigendom zoals de jouwe, aldus het Hof van Cassatie, maar je kan je waarschijnlijk beroepen op het vervullen van het doel waarvoor de onverdeeldheid gecreëerd is.

Reclame

Franciscus

#4 , 30 nov 2016 21:59

Klopt laatste mogelijkheid is voor de gedwongen mede-eigendom bv na een erfenis.

Poene

#5 , 30 nov 2016 22:01

Je bedoelt de gewone mede-eigendom of ook toevallige mede-eigendom genoemd. ;-)

Terug naar “Kopen”