Geschil met verhuurder

JokeVermeiren
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Geschil met verhuurder

#1 , 25 nov 2016 12:22

Wij huren nu een jaar een huis en er zijn constant gebreken geweest. Wij hebben deze steeds gemeld via mail, een aangetekende brief verstuurd. Het hele gedoe bleef maar aanhouden. Na 7 maanden ons niet kunnen douchen of een wasmachine kunnen draaien zonder de hele badkamer onder water staat hebben we besloten een verzoeningsgesprek aan te vragen. Nu is dit gesprek gepland voor volgende week. Na het verkrijgen van deze brief heeft de huurbaas beslist om maandag werkmannen te laten komen om de hele badkamer uit te breken. 4 dagen op voorhand heeft ze dit beslist waarop ik heb geantwoord dat we geen week verlof hier kunnen voor vragen zo kort op de bal. Zij verwacht dat we de werkmannen gewoon binnen laten maar dit zijn wij niet zitten omdat we ook moeten werken en andere afspraken hebben gepland. Ik heb enkele boze mails en telefoons gekregen waarop ik steeds hetzelfde heb geantwoord dat ik niet op 4 dagen tijd een week thuis kan blijven, dat de werken kunnen uitgevoerd worden als we vertrekken in december. Nu stuurt ze een aangetekende brief op dat de werken starten maandag, ik heb een melding gemaakt bij de politie en ik wil echt wachten tot 1 december om te bekijken wanneer ze de werken kan uitvoeren. Kan de huisbaas hier verder stappen in nemen? Ik weiger de werken niet maar we wachten al 7 maanden en nu plots moet het snel snel gaan...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 25 nov 2016 13:03

Verhuurder moet in overleg met u een datum afspreken wanneer de werken uitgevoerd kunnen worden. Het voorstel dat verhuurder nu voorstelt kan niet, stuur verhuurder een AS dat het u onmogelijk past, om op dergelijke korte termijn verlof te nemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#3 , 25 nov 2016 13:37

Proficiat TS.

U stelt zich alvast zeer verzoenend op, door het uitvoeren van werken, die u gevraagd hebt, te weigeren. :twisted:

Reclame

Blaatpraat

#4 , 25 nov 2016 13:39

Aangezien je toch naar de vrederechter gaat, zal je deze ook wel zeggen dat ze al 7 maanden tijd gekregen heeft, en dus nu niet kwaad moet doen omdat u in 4 dagen tijd geen 5 dagen verlof kunt regelen.

Heeft de eigenaar een sleutel van je woning?

JokeVermeiren
Topic Starter

#5 , 25 nov 2016 13:41

De huisbaas heeft werkmannen laten komen, ons onnodig putten laten leegtrekken dat later blijkbaar een regenwaterput was. Mevrouw heeft geen enkel idee wat ze doet. Ze dreigt politie te laten komen, laat ons 3 maanden met een lekkende kraan zitten in de keuken en weigert deze te laten maken. Belooft langs te komen met werkmannen en laat ons gewoon zitten. Het is een eindeloos verhaal en ik heb steeds mij verzoenend opgesteld. Het geduld is op. Ze liegt en verzint zaken, laat werkmannen op zondag komen en verwacht dat we dit gaan betalen. Ze weet dat we er uit gaan en nu wil ze enkel snel snel voor het verzoeningsgesprek dit laten maken terwijl wij ook moeten werken. Kan jij op 4 dagen een week verlof krijgen?

JokeVermeiren
Topic Starter

#6 , 25 nov 2016 13:42

Ik veronderstel dat ze een huissleutel heeft maar dit is niet gecommuniceerd geweest naar ons toe.

Blaatpraat

#7 , 25 nov 2016 13:55

Kan jij op 4 dagen een week verlof krijgen?
Gewone dagen: nee. Werkdagen: ja.
Maar ik heb dan ook een bijzonder soepele werkgever op dat vlak, een uitzondering op de regel.

Ik zou je aanraden om een nieuw slot te steken, waar enkel jij (en je gezin) een sleutel van heeft.
Dit op alle buitendeuren.
Dit mag gerust een goedkoop slot zijn, of je kan van de eerste maal een deftig slot steken zodat je later al een goed slot hebt.
Slot wisselen is 2 minuten werk (deur open, vijs eruit draaien, sleutel op de deur steken, iets draaien, slot eruit. Omgekeerde om een nieuw slot erin te steken), en is perfect toegestaan als huurder.
Op het einde van de huurperiode steek je dan het originele slot terug erin natuurlijk.
Zo kan er al niemand meer binnen zonder in te breken.

En inderdaad: stuur vandaag nog een aangetekende zending (als je dit voor de lichting verstuurt, heeft ze dit maandag al) waarin je de situatie nog eens uitlegt.
Extra bewijs voor de vrederechter (al zal deze er tijdens de verzoening nog geen rekening mee houden, daar is hij enkel bemiddelaar).
Zo kort op voorhand kan er inderdaad niemand verwachten dat je een week vrij houdt, of een oplossing zoekt wanneer er onbekenden in je huis zitten.

sloeberken

#8 , 25 nov 2016 14:03

Stuur tevens een copy van de AS per mail, dan is ze zeker op de hoogte, verwijs in beiden naar elkaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”