ziekte, samenwonen, huwelijk?

jurgenverlinden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ziekte, samenwonen, huwelijk?

#1 , 23 nov 2016 20:56

hallo,
Mijn vrouw is, was onderwijzeres vast benoemd, jammer genoeg is ze door ziekte op ziektepensioen geplaatst.
Kan ik mijn vrouw te laste nemen als samenwonende? of moet je daar gehuwd voor zijn ? of kan dit gewoon niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2016 21:21

U kunt, wanneer aan alle voorwaarden is voldaan, de volgende personen ten laste nemen:
  • uw ascendenten (ouders, grootouders)
    uw broers en zussen
    de personen die u - toen u kind was - ten laste hadden.
Bijvoorbeeld een tante die u, na het overlijden van uw ouders, tijdens uw jeugd ten laste heeft genomen.
Opgelet!
Personen die niet in deze lijst voorkomen, kunnen in geen geval als fiscaal ten laste worden beschouwd.
Uw echtgenoot, de persoon waarmee u wettelijk samenwoont of met wie u een feitelijk gezin vormt, kan bijgevolg nooit als ten laste beschouwd worden.

(Bron: http://financien.belgium.be/nl/particul ... ste/andere)
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

lgreetje

#3 , 23 nov 2016 23:19

Is deze regeling ook van toepassing bij mensen die voor de overheid gewerkt hebben?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”