Partner (medehuurder)vertrekt uit wonig zonder opzeg of regeling

Celine2004
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Partner (medehuurder)vertrekt uit wonig zonder opzeg of regeling

#1 , 22 nov 2016 12:12

Mijn partner en ik huurden in 02/2014 samen met mijn dochter een appartement met een huishuur van € 720. We tekenden samen een contract. Door spanningen binnen de relatie en een geëscaleerde ruzie die is uitgedraaid in een handgemeen waarvan vaststelling werd gedaan door mijn huisarts en radioloog (er is wel geen klacht ingediend) heeft mijn partner ervoor gekozen het appartement te verlaten. De verhuurder werd hiervan niet in kennis gesteld. Ikzelf ben chronisch ziek en invalide. Hoewel ik hier zeer graag gewoon woon, kan ik deze huishuur niet alleen bekostigen. Ik moet mezelf terug gaan inschrijven bij de sociale woning maatschappijen om een sociale woning te kunnen bekomen. In de private huurmarkt een goedkoper aanvaardbaar appartement vinden is bijna niet haalbaar. Een stuk uit de buurt gaan wonen is ook moeilijk haalbaar vermits ik mij niet altijd even makkelijk kan verplaatsen en de ondersteuningen waar ik gebruik van maak situeren zich ook allemaal in de nabije buurt. Kan ik mijn ex partner mee laten bijdragen in de kosten tot dat ik een betaalbare oplossing gevonden heb? Mijn partner werkt fulltime en is weer thuis gaan wonen en laat me daar bovenop nog eens een mooie reeks onbetaalde rekiningen achter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 22 nov 2016 12:31

Via de vrederechter u ex partner laten veroordelen, tot het betalen helft van de huur ook de achterstallen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat

#3 , 22 nov 2016 13:21

Wat Sloeberken zegt, klopt, maar is de laatste stap.
Uw ex-partner is sowieso verantwoordelijk voor de helft, ongeacht of hij er woont of niet.
Dus je kunt beginnen met deze een aangetekende brief te sturen, waarin je de betaling van de huur eist (de helft), alsook de van de rekeningen.
Geen (positieve) reactie hierop, ga je inderdaad naar de vrederechter.

Waarom deze stap ertussen? Er zijn weinig vrederechters die iets zullen ondernemen als je niet kan aantonen dat je zelf eerst iets ondernomen hebt.

Reclame

Terug naar “Huren”