claims na turugbetalen huurwaarborg

basilicum
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

claims na turugbetalen huurwaarborg

#1 , 14 nov 2016 20:27

Ik heb mijn huurbaas voorgesteld om in onderling overleg mijn appartement voortijdig op te zeggen. De huurbaas heeft ondertussen een andere huurder gevonden. Vandaag bij de sleutel overdracht wil hij echter 300€ van de waarborg in nemen wegens voortijdige vertrek en om een eventuele de provisie van vaste kosten (verwarming, lift,...) te dekken (hoewel ik de provisie tot op vandaag netjes betaald heb). Op het huurwaarborg vrijgave document zet hij gewoon 300€ zonder een verdere specificatie waarom hij die 300€ wil inhouden. Nu wil ik vermijden dat hij over enkele maanden met een ander voorwendsel komt (bijvoorbeeld afrekening vaste kosten) en weer kosten wil claimen. Als ik akkoord ga met de 300€ doet de huurbaas dan afstand van verhaal van bijvoorbeeld een eindafrekening die hoger is (er is immer niet formeel op papier gezet hoeveel van die 300€ voor een eventuele hogere eindafrekening is en hoeveel voor een voortijdig vertrek)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2016 09:05

De kosten die je gemaakt hebt moet je betalen. Vergeet niet dat bij een opzeg binnen het eerste jaar, de verhuurder tot 3 maanden huur verbrekingsvergoeding kan eisen. Je komt er dus nog goedkoop van af gezien hij enkel maar het bedrag inhoudt voor de eindafrekening De kas zit er dus in dat hij u dan een afrekening overmaakt en dat je nog geld terug krijgt.

Reclame

Terug naar “Huren”