Bijzondere medische onkosten?

bandit
Topic Starter

Bijzondere medische onkosten?

#1 , 02 mei 2006 18:41

Bestaat er een lijst van bijzondere medische onkosten en zijn hier bepaalde voorwaarden aan verbonden. Hiermee bedoel ik kan je ex zomaar afkomen met onkosten( medisch). In onze Eot staat vermeld dat ik moet tussenkomen in de bijzondere medische kosten(orthodontie enz). We beslissen samen over de toekomst en de beslissingen dienen in overleg te gebeuren wat beterft de verdere toekomst van de kinderen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Contacteer: Website

#2 , 02 mei 2006 19:06

Normaliter is het zo dat de buitengewone kosten door beide ouders dienen gedragen te worden elk voor de helft.

Wanneer dit zo in uw EOT-contract staat gestipuleerd, dient u zich daaraan te houden.

Ik zou evenwel ENKEL terugbetalen op vertoon van facturen of dergelijke.

De buitengewone uitgaven betreffen BELANGRIJKE medische kosten (verzorging, hospitiasering, ingrepen, hulpmiddelen of apparaten), kosten dewelke buiten de normale gezondheidszorgen vallen.

Ik dien er u wel op te wijzen dat het ENKEL de DAADWERKELIJK BETAALDE KOSTEN zijn die dienen gedragen te worden door de ouders.

sperwer

#3 , 02 mei 2006 20:25

Vraag inderdaad steeds achter terugbetalingsbewijzen van ziekenfonds en/of verzekeringen. daar staat op wat er betaald is en hoeveel er terug betaald is. Voor medicatie vraag je best een uitgeschreven factuur van de apotheker, deze geven dit zonder problemen en met de naam voor wie ze zijn.

Reclame

dirk2

#4 , 14 jul 2006 21:54

Mijn ex eist ook de medische kosten maar dan alles ook gewone arts bezoeken.
Ik weiger het tebetalen en ze heeft daarmee een advocaat in geschakelt.
Mijn advocaat zij dat ik alleen bijzondere dokterskosten moest betalen zoals heelkundige ingrepen, verzorging enz.
.

Terug naar “Echtscheiding”