fiche 281.00 verzekering ivm auto-ongeval in recht

denonkel
Topic Starter

fiche 281.00 verzekering ivm auto-ongeval in recht

#1 , 24 okt 2016 14:18

Ik heb in inkomsten jaar 2015 een geschil ivm een verkeersongeval waarbij ik in mijn recht was gewonnen. De verzekering van de tegenpartij heeft een bedrag uitgekeerd rond de 1000 euro. Nu krijg ik daar van de tegenpartij blijkbaar ook een fiscale fiche van, 281.00, maar dat ter waarde van ongeveer 1450 euro. Zijnde het bedrag dat ik kreeg + 220 euro kosten dagvaarding + 220 euro rechtsplegingsvergoeding.

Nu vind ik het helemaal niet erg om belastingen te betalen op die 1000 euro (via de garage kan die weer afgetrokken worden), maar moet ik ook nog eens taksen betalen op die rechtsplegingsvergoeding die ik nooit zelf gekregen heb? Toch straf, niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2016 10:40

Waar was die 1.000 euro voor?
De kosten van dagvaarding en de rechtsplegingsvergoeding moet u zeker niet aangeven bij uw inkomsten, en wat die 1.000 euro betreft is het ook niet zeker.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”