Beste,
in verband met verschillende andere artikels ivm aankoop van een huis en dergelijke die ik hier de afgelopen maanden heb geplaatst, is het bijna zo ver.
We hebben het huis gekocht waar we op hadden geboden, lening is goedgekeurd, notaris is ons dossier aan het nagaan etc...
nu komt dan de volgende stap, het opzeggen van de huur en eventuele kosten en dergelijke die hier bij gepaard gaan.
Hiervoor wil ik weer een momentje van jullie tijd vragen om me op weg te zetten (aangezien ik hier goede raad heb gekregen) en zou ik graag op volgende vragen een antwoord willen krijgen.
we weten dat we de huur best kunnen opzeggen met een aangetekend schrijven, omdat de opzeg dan ingaat vanaf de postdatum.
1.Maar hoe ziet zo een aangetekende eruit? want we hebben dit nog niet gedaan.
2.Zijn er buiten het versturen van de brief (en het betalen van 2 maanden waarborg (aangezien we een contract van 9 jaar hebben en we na het eerste jaar al vertrekken (contract ging in 15 juli 2015) .
3.Is er een mogelijkheid om een onderling akkoord (mits de verhuurder dit wilt) op te stellen waarin wij gedurende de 3 maanden opzeg op zoek gaan naar andere huurders om dit bedrag niet te moeten betalen, en eventueel er vroeger uit te kunnen zonder extra kosten.
4.Hoe kan ik het beste elektriciteit opzeggen op dit adres en laten starten op het nieuwe. (incl andere nutsvoorzieningen)
5. Eventuele raad voor afhandelen van de rest van de verhuis.
Alvast bedankt voor jullie tijd en jullie hulp.
Mvg
Steve Vanmol