auto van wie is het nu!!

mjers

Re: auto van wie is het nu!!

#16 , 07 nov 2016 14:49

In een zaak zijn twee mogelijkheden, ofwel win je ofwel verlies je, maar dit kan je nooit voorspellen.
nu val ik van mijn stoel... Zal ik maar opeens het eigendomsrecht van uw woning beginnen opeisen...??
Of laten we meteen het ganse juridisch forum maar opdoeken?

Maar goed, ik weiger resoluut om opnieuw en opnieuw met u in discussie te gaan.

@ TS negeer aub de input van sloeberken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 07 nov 2016 14:53

@ TS negeer aub de input van sloeberken..
Zeker doen. Dictator heeft gesproken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat

#18 , 07 nov 2016 15:00

Het belangrijkste antwoord is al gegeven: auto is van de (toekomstige) ex van de TS.

Enige dat ik nog zie als mogelijke problemen:
Wat als die ex stopt met betalen, dan komt de factuur wel naar de TS omdat hij borg staat.
Best dus hiervoor een document opmaken dat mocht dit voorvallen je het geld direct kunt gaan halen bij die ex.

Reclame

mjers

#19 , 07 nov 2016 15:06

Het belangrijkste antwoord is al gegeven: auto is van de (toekomstige) ex van de TS.

Wat als die ex stopt met betalen, dan komt de factuur wel naar de TS omdat hij borg staat.
Best dus hiervoor een document opmaken dat mocht dit voorvallen je het geld direct kunt gaan halen bij die ex.

Bijkomend probleem. Wat als die ex weigert om die afbetalingen te doen?
Als ik het goed begrijp staat die lening op naam van TS?

Als die ex het smerig speelt denk ik dat we TS nog gaan terugzien.

Blaatpraat

#20 , 07 nov 2016 15:20

Bijkomend probleem. Wat als die ex weigert om die afbetalingen te doen?

Als die ex het smerig speelt denk ik dat we TS nog gaan terugzien.
Juist daarmee dat ik voorstel om een document op te stellen dat beide ondertekenen waarin dat de TS verklaart dat zijn ex de lening betaalt, en indien niet hij het bedrag bij haar kan komen vorderen, eventueel verhoogd met een schadevergoeding.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 07 nov 2016 15:26

Kan hij doen, maar de ex hoeft zo'n document helemaal niet te tekenen als ze dat niet wil, en als ze niets tekent, verandert dit op zich weinig aan de zaak: TS blijft gewoon borg staan voor de lening en de wagen blijft van zijn ex.
Als ik het goed begrijp staat de lening effectief op naam van de ex, maar staat de TS enkel borg. Afbetalingen gebeuren via zijn rekening, waar zijn ex eerst het geld voor de afbetaling op stort? Geen idee waarom de ex niet zelf de afbetaling doet via een eigen rekening?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mjers

#22 , 07 nov 2016 15:31

inderdaad, lijkt mij een raar afbetalingsplan... Mogelijk begrijpen we het wat verkeerd. Maar verandert op zich niets aan de originele vraag en van TS.
De ex is dus eigenaar.

asperger

#23 , 07 nov 2016 15:39

Nogmaals: geen twijfel over eigendomsrecht wagen.
Of TS een kans maakt om zijn geld terug te krijgen hangt af van een aantal details die we niet kennen.
Het is wel zo dat in dergelijke zaken een eenvoudige brief van een advocaat wonderen kan doen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton

#24 , 07 nov 2016 15:42

Wat moet het nu zijn : het gebeurt of het gebeurd.

Opletten aub! In de vorige tussenkomsten te dikwijls die fout gelezen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

asperger

#25 , 07 nov 2016 15:48

Inderdaad.
Het gebeurde is gebeurd en het gebeurt telkens opnieuw.
Benieuwd wanneer het gebeuren nog eens gaat gebeuren want dan is het weer gebeurd.
Zo gebeurt het steeds maar verder!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21

#26 , 07 nov 2016 15:57

Maakt een dt fout in een juridisch document, dit document dit ongeldig? ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mjers

#27 , 07 nov 2016 16:01

Wat moet het nu zijn : het gebeurt of het gebeurd.

Opletten aub! In de vorige tussenkomsten te dikwijls die fout gelezen.
Tja inderdaad, maar als ik zo uw geschiedenis erbij haal hebt u niet het recht om de eerste steen te gooien.
Maar het is toch gebeurd.

U moet toch toegeven, altijd wat grappig als de pot de ketel verwijt... (of is het nu verwijd of verwijdt?)

Man toch, als we moeten beginnen met commentaar geven op andermans spelling... :roll:
Laatst gewijzigd door mjers op 07 nov 2016 16:09, 3 keer totaal gewijzigd.

sloeberken

#28 , 07 nov 2016 16:01

Zolang TS niet meer uitleg geeft over, op wie zijn naam staat de lening, wie is borg en wie doet de betalingen kan hier geen zinnig antwoord gegeven worden.
Voor zij die het verkeerd zouden begrijpen, ik bedoel hiermee niet wie de eigenaar is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

weergave

#29 , 07 nov 2016 16:07

Ik denk beter dat je advocaat neemt
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

denlowie

#30 , 07 nov 2016 16:08

Zolang TS niet meer uitleg geeft over, op wie zijn naam staat de lening, wie is borg en wie doet de betalingen kan hier geen zinnig antwoord gegeven worden.
Voor zij die het verkeerd zouden begrijpen, ik bedoel hiermee niet wie de eigenaar is.
Dit schreef TS als eerste bericht !
Mijn vriendin en ik gaan uit elkaar, niet getrouwd of samenwonen.
Ik heb haar destijds geholpen om borg te zijn voor aankoop van een nieuwe auto. Deze is op haar naam ingeschreven en de factuur staat ook op haar naam . Maar de maandelijks afbetaling staat op mijn naam die zij wel betaald.
Dit is dus zelfs niet duidelijk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”