Boiler

Mich369
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Boiler

#1 , 04 nov 2016 19:12

Hallo iedereen.

Ik huur een woning en ben +/- 2 maanden te laat met het uitvoeren van het onderhoud van de berwarmingsketel op gas. ( om de 2 jaar ).
Ik heb het een paar dagen geleden laten uitvoeren en de technieker heeft aan mij een keuringsattest afgegeven en onderaan die attest staat:
Opmerking: vuursteen warmtewisselaar heeft een barst en een stukje is afgebroken.

Mijn vraag is nu of ik het aan de verhuurder moet laten weten ivm die vuursteen?

We hebben een probleemachtige relatie met ons verhuurder en kan het zijn dat hij dat aan mij doorrekent omdat ik 2 maanden te laat was met het uitvoeren van het onderhoud?
Of misschien als ik het hem niet meld dat hij mij dan later daarvoor verantwoordelijk kan stellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 04 nov 2016 22:43

Jij hebt meldingsplicht, dit doe je best schriftelijk via mail. Die barst in de vuursteen zal niet te wijten zijn aan die 2 maand dat hij later gekeurd is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat

#3 , 07 nov 2016 10:58

Zoals Sloeberken zegt: jij hebt meldingsplicht.
Enkel maar eigen schade moet je ook vergoeden (kortweg gezegd).

"Vuurstaan warmtewisselaar" lijkt mij iets dat je niet zelf kunt veroorzaakt hebben, dus lijkt mij voor de eigenaar.

Stel deze op de hoogte, en bij voorkeur NIET per mail, maar per aangetekende brief.
Mocht deze lastig doen, heb je nog een bewijs, die steviger is dan een simpele mail.
Stel je brief wel in een vriendelijke toon op, geen dreigende toon.

Voor die 2 maanden zal hij niets doen, het onderhoud moet niet stipt om de 2 jaar gebeuren, maar ongeveer.
2 maand is nu de wereld niet, en het onderhoud is uitgevoerd...

Reclame

Terug naar “Huren”