Beste iedereen
Mezelf en 12 andere bewoners kochten een aantal maanden geleden een appartement in een groot renovatieproject (omvorming industrieel gebouw tot appartementen). We wonen hier nu allemaal tussen de 2 maanden en zopas.
Naast de talloze gebreken in de gemeenschappelijke delen (lekkende buizen, geurhinder, defecte parlofoons,..) werd al snel duidelijk dat ook in de appartementen zelf het een boeltje was (plinten komen los, parket is beschadigd door werkmannen, kappen in het badkamermeubel,...). Vooral opvallend is dat in de appartementen zelf iedereen zowat dezelfde klachten heeft.
Een syndicus werd aangesteld een aantal maanden geleden en wij meldden alles zowel aan de syndicus als aan de projectontwikkelaar (via e-mail). Projectontwikkelaar kwam langs en beloofde telkens -mondeling- aan elke bewoner om de meeste problemen op te lossen. Intussen verstrijken de weken en raakt er niets opgelost.
Als voorbeeld: In de kelder hangt een lekkende buis - waar wij een emmer hebben onder gezet - en dat is zowat het enige wat ze wel opgelost hebben. Ze hebben op het lek een of andere grijze smurrie geplakt. Resultaat: na drie dagen mochten we de emmer gaan terug zetten want het lekte opnieuw. Een gespecialiseerde loodgieter kwam langs en volgens hem hadden ze zelfs bepaalde buizen wit gespoten om te doen alsof ze nieuw waren.
De syndicus dan: zij vroegen ons alle klachten te bundelen en gingen dan met die lijst naar ontwikkelaar trekken. Resultaat: het "herstellen" van de lekkende buis. Voor de rest niets. Syndicus is trouwens aangesteld door projectontwikkelaar dus eigenlijk hadden we beter moeten weten...
Mijn vraag - en je voelt die waarschijnlijk wel komen - is wat wij nu best doen?
Spijtig dat ik hier geen foto's kan uploaden want het is de moeite...
Alvast bedankt voor iedereen die ons tips geeft!