verbehangen of niet

DarkLordje
Topic Starter

verbehangen of niet

#1 , 03 dec 2008 15:27

Vraagje:

Door de kat van mijn ex zijn er draden los getrokken in glasvezel behang. Mijn huis baas zegt als ik dit kan fixe voor vrijdag dat hij de huishuur voor deze maand laat vallen. Ook heeft hij al een andere huurder vermoed ik voor 1 jan.

wat doe ik het beste? deze maand huur betalen en hopen dat ik mijn huurwaarborg volledig terug krijg? het proberen te fixe en hopen dak mijn huurwaarborg terug krijg en 1 maand huishuur uitsparen?

Ook was het niet echt duidelijk over de huurwaarborg of ik deze helemaal terug kreeg of niet.

ik heb het mondeling afgebroken het huur contract eind nov. just 2 jaar voorbij van huur contract. kan hij deze huurwaarborg inhouden als schade of zo?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DarkLordje
Topic Starter

#2 , 03 dec 2008 16:36

net nog eens met huisbaas gebelt. Huurwaarborg ben ik kwijt en als ik het voor de 15de in orde heb dan laat hij de maand december vallen.

maar als ik nu zeg dak het ni doen vraagt hij maand december nog + stuurd hij mij factuur op van de schilder.

mag hij zo maar factuur opsturen daar van of moet ik gewoon die weigeren te betalen?

en als ik deze maand weig te betalen? app staat tenslote leeg?

6501vicky

#3 , 04 dec 2008 11:11

Werd er een plaatsbeschrijving opgemaakt? Zoniet kan de verhuurder niets van de huurwaarborg afhouden.

Reclame

DarkLordje
Topic Starter

#4 , 04 dec 2008 11:16

ni da ik weet maar het was wel een nieuw bouw waar niemand heeft ingewoont enz

artemis

#5 , 04 dec 2008 12:30

Darklordje, ik kan eigenlijk weinig van je vraag begrijpen.

Graag meer details: Welk contract had je, wanneer werd het opgezegd en met welke termijn.

DarkLordje
Topic Starter

#6 , 04 dec 2008 16:04

we euhmz ik ben gaan horen bij huurder bond enz t'is inorde.

situatie was: eind nov opgezegt. kan huur ni betalen omdat me ex ineens weg gegaan is. huisbaas wilt jeste doen en laat december vallen als ik app proper in orde zet. en houd hij de waarborg.

blijkbaar kan die allemaal en dusja zet ik app tegen de 15de inorde. zodat ik geen extra huur moet betalen.

was contract van 9 jaar. zit nu in 3dejaar dus hij kan technisch gezien nog een maand bijvragen boven op mijn waarborg.

genoeg info?

Terug naar “Huren”