Snelle bedenking om in overweging te nemen.
1. Werd er bij het begin van de huurperiode een "plaatsbeschrijving" opgemaakt en als bijlage aan het geregistreerde huurcontract gehecht ?
2. Werd het huurcontract officieel opgezegd ?
1:Bij intrek van het huis is er een plaatsbeschrijving opgemaakt en er is een geregistreerd huurcontract.
2:Het huurcontract is met een officieel opgestelde brief opgezegd, hiervoor hebben we ons laten bijstaan door een juridisch adviseur.
Afsluiten gebeurd zelden, en is ook niet gratis. Heb je meters goed opgeschreven en foto's genomen. Neem contact op met u energie leveranciers of alles wel stop gezet is, want hier schuilt het grootste gevaar.
Verhuurder kan u geen extra kosten aanrekenen.
Toen ik met mijn vriendin uit het huis ben gegaan zijn we enkele dagen later naar het huis gegaan om alles op te kuisen en proper achter te laten.
Op dat moment kwam de huisbaas onaangekondigd binnen met een sleutel (in theorie is dit huisvredebreuk), maar hier hebben we hem niet op aangesproken.
Wij hebben toen met hem mondeling overeengekomen dat wij onze contracten voor water en energie gingen stopzetten en dat hij dit ging overnemen.
Nu sinds enkele weken doet hij zeer moeilijk en wil hij dit allemaal niet meer doen en wil dat wij aansprakelijk blijven tot einde contract datum.
Wij hebben de dag na dat we alles hadden opgeruimd op aanraden van een juridisch adviseur fotos genomen van het huis in de staat waar we het achterlieten met op elke foto de krant van die dag duidelijk zichtbaar.
Hier was de huisbaas allemaal met akkoord gegaan, maar hij wil ons aansprakelijk blijven stellen.
Omdat wij dit ondertussen een maand geleden gedaan hebben en hem hebben opgegeven bij de leveranciers voor overname en omdat hij er niet op gereageerd heeft hebben de leveranciers ondertussen naar hem een brief gestuurd dat alles volledig wordt afgesloten omdat er geen reactie komt op de overname.
Maar hij laat dit ons nu pas weten als het te laat is en wil dan nu de kosten aan ons doorrekenen.