Verhuurder heeft zijn toestemming gegeven tot eind contract, daar kan hij niet op terug komen.Nee er werd een schriftelijke vraag tot toestemming naar de verhuurder gestuurd. Deze reageerde via sms dat ik iemand mocht zoeken maar dat begin volgend jaar ( als contract afloopt) het appartement wel vrij moet zijn.
Welke stappen kan ik dan ondernemen? Een aangetekend schrijven sturen ? Of schadevergoeding? Aangezien ik niet nog 2 maanden huur wil betalen als ik kandidaathuurders had die er wilden intrekken?Verhuurder heeft zijn toestemming gegeven tot eind contract, daar kan hij niet op terug komen.Nee er werd een schriftelijke vraag tot toestemming naar de verhuurder gestuurd. Deze reageerde via sms dat ik iemand mocht zoeken maar dat begin volgend jaar ( als contract afloopt) het appartement wel vrij moet zijn.
Kan hij daar niet op terugkomen? prachtig advies!Verhuurder heeft zijn toestemming gegeven tot eind contract, daar kan hij niet op terug komen.Nee er werd een schriftelijke vraag tot toestemming naar de verhuurder gestuurd. Deze reageerde via sms dat ik iemand mocht zoeken maar dat begin volgend jaar ( als contract afloopt) het appartement wel vrij moet zijn.
Neen, dit is geen overeenkomst. Maar een toestemming. Een heel verschil. Zie eerder antwoord van blaatpraat.Ja, zijn zijn op de hoogte dat het maar voor 2 maanden zou zijn. Ikzelf zal de studentenkamer de komende 2 maanden niet meer betrekken aangezien ik te lang zou moeten pendelen naar mijn nieuw werk. Liever deze rompslomp dan 2 maand huur te betalen voor een kot waar ik niets meer mee ben.
Dus als ik mag recapituleren : zolang hij mij niet schriftelijk op de hoogte stelt van de intrekking, dan mag ik onderverhuren? Vanaf hij mij schriftelijk op de hoogte zou stellen kan ik niet meer onderverhuren ?
Een kennis (rechtenstudent) wees mij ondertussen op 1134 BW. Kan dit hier gebruikt worden ?
Dit art is zeker van toepassingGoeiedag,
Kan de verhuurder zomaar zijn eerder schriftelijk gegeven toestemming om het goed onder te verhuren intrekken? Dit naar aanleiding van de potentiële nieuwe buitenlandse huurders? Zonee welke sancties zijn er mogelijk?
MVG
Ja de kandidaat-onderhuurders zijn studenten. Maakt dit een verschil?Als ik het goed begrijp dan gaat het hier om een studentencontract = gemeen huurrecht. Domicilie is dan niet toegelaten, ook niet voor de onderhuurder.
Bedenk wel dat jij volledig aansprakelijk blijft voor eventuele schade en de staat waarin de onderhuurder het kot achterlaat.
Is de onderhuurder een student?