Plaatsbeschrijving

Anke_w
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving

#1 , 03 nov 2016 13:39

Mijn vriend en ik hebben van 1/07/2015 tot en met 1/10/2016 een appartement gehuurd met een contract van 2 jaar. We moesten 3 maand borg geven toen. Nu moeten we 1 maand laten vallen, wat normaal is. Maar vorige week maandag moesten we 610€ overschrijven, huur - de vaste kosten. Als deel van de borg die we terug moesten geven. Het moest vorige week woensdag, de dag van de plaatsbeschrijving op zijn rekening staan. Maar omdat we een probleem hadden met onze zichtrekening konden we het die maandag niet overschrijven, dus dan stond het niet op woensdag op zijn rekening. Dinsdag hebben we het overschreven en is de plaatsbeschrijving ook een dag verzet, want hij moest eerst dat geld hebben. Is dit wel wettelijk? En kunnen we dit terug eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 03 nov 2016 14:19

Ik zie hier niet meteen een probleem in.
Ik zie hier zelfs een serieuze tegemoetkoming richting jou in, want normaal zou je moeten betalen tot en met juni volgend jaar, aangezien je niet vervroegd weg kan.
Dat je hierdoor 2 maanden extra huur moet betalen, is natuurlijk niet leuk, maar is beter dan nog 9 maanden erbij hé.

Reclame

Terug naar “Huren”