wij gaan uit elkaar hoe moet het met het huis

1990_dWM
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

wij gaan uit elkaar hoe moet het met het huis

#1 , 31 okt 2016 11:21

Hallo

Ik en mijn partner gaan uit elkaar. We hebben begin dit jaar samen een huis gekocht en hiervoor een lening moeten aan gaan
Nu mag mijn partner in het huis blijven wonen en moet mijn deel niet worden terug betaald
Wij zijn feitelijk samenwonend..

Hoe zit dat met de Notaris en de lening?
Ik ga sowieso langs bij een notaris en de bank maar mij eerst zo wat informeren

Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 02 nov 2016 18:23

Als jullie samen het huis hebben gekocht en je partner wil erin blijven wonen dan zal hij het moeten kopen. Als je geen prijs kan overeenkomen dan kan je een expert schatter aanstellen. Als jullie gelijke inbreng hebben zal hij de helft van de opbrengst aan jou moeten betalen (opbrengst is de venale waarde min het saldo van de lening).

Poene
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2016 00:07

Waarom wordt jouw deel niet terugbetaald? Heb je nooit iets geïnvesteerd in de woning?

Wat de lening betreft: het is best dat je partner de lening overneemt en voor jou een décharge of desolidarisatie bekomt. Jij moet ontslagen worden van je verplichtingen zodat je niet langer in de Centrale voor kredieten aan particulieren gekend bent. Vervolgens kun je een nieuwe lening aangaan en een nieuwe woning kopen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”