huren

bloemetje12
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

huren

#1 , 02 nov 2016 14:59

hallo
ik heb een vraag,ik zit bij het ocmw onder schuldbemiddeling en ik huur een huis en heb 2 kindjes maar onlangs moest de mazouttank worden bijgevuld maar was niet mogelijk doordat er geen provisie was dus geen verwarming verhuurder dit te weten gekomen en nu moet ik voor een minnelijke schikking naar de rechtbank,ze zegt ook dat mijn kids veel schade hebben aangebracht hebben aan het huis wat niet waar is en dat ze gans de tuin kapot gedaan hebben wat ook niet klopt want speelden bijna niet in de tuin hun trampoline en glijbaan staat daar en denk dat ze dat bedoeld dat haar gras kapot is omdat dat daar staat.Ze zegt dat haar chauffage nu zal kapot zijn en dat dit mijn schuld is omdat er geen mazout in is en dat ik zal opdraaien voor alle schade.Wat kan er zoal gebeuren bij die schikking.Mag verhuurder binnenkomen in tuin en huis als je er niet bent ook al is het maar om fotos te nemen.bedankt voor de antwoorden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 02 nov 2016 15:21

Omtrent schade: verhuurder moet bewijzen dat jij de schade gemaakt hebt, en dit bij het verlaten van de woonst.
Zolang je huurt, en je hebt effectief schade gemaakt, heb je ook nog de kans om deze te herstellen.
Is er een ingaande PB gebeurd hiervoor?

Verhuurder mag niet binnen komen zonder jouw toestemming, tenzij in een aantal uitzonderlijke situaties (wat dit niet is).
Deze is dus schuldig aan huisvredebreuk en inbraak.
Ga hiervoor naar de politie om klacht neer te leggen.

Reclame

Terug naar “Huren”