#1 , 30 okt 2016 09:26
Mijn vriend en ik zijn vorig jaar 1/7/2015 in een huurappartement gaan wonen. Het contract was voor 2 jaar. Maar 19/07/2016 hebben we de opzeg gedaan voor 3 maanden. Dus tot 31/10/2016. De huisbaas wou vorige donderdag (27/10) de overdracht doen. We hadden deze week de ramen opnieuw laten kitten omdat onze kat, en de andere kat (toen nog zijn kat) de rubber van de ramen kapot hadden gekrabt. Tijdens de periode dat we daar woonde had hij altijd een sleutel. Donderdag kwam hij binnen en liep direct naar de ramen om de rubbers te controleren, wat er op lijkt dat hij al binnen was geweest. Want wij zijn 1 oktober verhuisd. Nu wilt hij de borg van 1200€ (we moesten 610€ overgeschreven hebben zodat het op de dag van de overdracht op zijn rekening stond, als borg dat we moesten laten vallen) niet terug geven omdat de ramen helemaal verpest zijn zei hij. De vrijgave is dus niet getekend, en de plaatsbeschrijving is niet aangepast of getekend. Maar hij heeft wel de sleutels meegenomen. Ook heeft hij enkel foto's genomen van de meterstanden. Gelukkig hebben we onze contracten daar die dag al opgezegd en pidpa mee overgenomen. De huurdersbond zei dat we mee inspraak hebben over de mensen die de ramen komen maken. Al wil hij de persoon die wij willen niet opbellen. Nu komt er 10 november een bedrijf dat hij gebeld heeft. Ik vroeg of ik erbij mocht zijn maar dat mag niet omdat ik wil controleren. Nu vernam ik gisteren via sms van de buren daar, dat hij al aan het verhuizen is. De living staat vol spullen, en de schuifdeur heeft de hele dag open gestaan waardoor alle katten uit de buurt binnen kunnen en ook gewoon mensen binnen kunnen lopen. We hebben daar ook foto's van, hij was toen niet meer thuis. Daarnet kreeg ik nog een bericht van de buurman dat hij daar vannacht geslapen heeft. Kunnen wij hier stappen voor ondernemen? Onze opzeg is tot 31 oktober. In mail had hij staan dat zijn neef in januari daar zou komen wonen. En moeten we nu de ramen nog maken? Want het staat niet in de plaatsbeschrijving en de deur stond urenlang open. En er zijn ook geen foto's van wat volgens hem de schade is.