Schulden privé vs vennootschap

Freddymercury
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schulden privé vs vennootschap

#1 , 27 okt 2016 17:10

Een vraagje : vennootschap en prive zijn zelfde adres. Als er een deurwaarder komt voor een privéschuld mag hij dan beslag leggen op zaken die van de firma zijn?
Net 1 gehad en die beweerde van wel.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 27 okt 2016 21:41

Waar staat dat deze van de firma zijn aan u om dat te bewijzen.
U zal revindicatie via de beslagrechter moeten doen om ze uit het beslag te krijgen.
Vermoedelijk zal er onbedoelde vermenging zijn maar dat is dan aan u om te bewijzen.

denlowie

#3 , 27 okt 2016 21:47

heb zo een vennootschap gekend met het zelfde probleem, maar die vennootschap bestond meer dan 10 jaar en die had niks van activa, werd aangetoond via BTW aangiften waar nooit een investering op stond zelfs geen stylo!
De deurwaarder heeft moeten inbinden !
Hij huurde zijn PC en zijn bureel ruimte aan zichzelf, nul , nul inversteringen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Freddymercury
Topic Starter

#4 , 28 okt 2016 09:48

Waar staat dat deze van de firma zijn aan u om dat te bewijzen.
U zal revindicatie via de beslagrechter moeten doen om ze uit het beslag te krijgen.
Vermoedelijk zal er onbedoelde vermenging zijn maar dat is dan aan u om te bewijzen.
Dat beslag is er nog niet maar de deurwaarder zei dat ik binnen een bepaalde termijn moest betalen of dat hij ging terugkomen om alles "op te schrijven". Zover zal ik het niet laten komen maar ik vond het toch wat akelig. Ik zou het echter raar vinden dat zaken waarvan ik facturen heb van de firma (werkmaterialen, camionet,...) plots beslagbaar zouden zijn omwille van iets privé

Franciscus

#5 , 28 okt 2016 22:25

Welk soort vennootschap?

Freddymercury
Topic Starter

#6 , 29 okt 2016 15:02

Welk soort vennootschap?
een comm v

Franciscus

#7 , 30 okt 2016 23:01

Hoofdelijke aansprakelijkheid dus
en

De gcv biedt ook enkele nadelen:

De solidaire verantwoordelijkheid van de vennoten.
De handelsdocumenten moeten duidelijk vermelden dat het om een gcv gaat.
Het faillissement van de gcv heeft ook het faillissement van de vennoten tot gevolg.
Als een van de stille vennoten zich gedraagt als een beherende vennoot en/of bestuurshandelingen uitvoert, zal deze dus beschouwd worden als een beherend vennoot en solidair en onbeperkt verantwoordelijk zijn.

Mogelijk de reden dat de gerechtsdeurwaarder alles heeft opgeschreven.
http://www.business.belgium.be/nl/uw_be ... vormen/gcv

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”