Kan je iemand toevoegen aan een sociale lening?

ktgea
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kan je iemand toevoegen aan een sociale lening?

#1 , 25 okt 2016 21:16

Ik kreeg 6 jaar geleden een sociale lening toen ik alleenstaande mama was met 1 dochter.
Nu heb ik iemand leren kennen en vroeg ik mij af hoe ik dit legaal kon krijgen dat mijn partner ook officieel in ons huis woont. Weet iemand hoe ik op de beste manier tewerk moet gaan?
Alvast bedankt
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 25 okt 2016 21:35

In het huis wonen staat los van je lenig. Je zal bij de herziening wel een hogere rente betalen want dat hangt van je gezinsinkomen af. Verder zie ik geen probleem. ..

ktgea
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2016 14:54

Wil dat dan zeggen dat ik niet verplicht ben om mijn lening en mijn huis op de 2 namen moet zetten? Ik zou dus mijn huis op mijn naam kunnen laten?

Reclame

Adriana

#4 , 26 okt 2016 22:12

Ik heb een lening via VVW, eigendom alleen op mijn naam, lening alleen op mijn naam. Ik was al getrouwd (en dus samenwonend) bij het aankoop van ons (mijn) eigendom.

basejumper

#5 , 29 okt 2016 19:29

ktgea,

Jij kan in je huis laten wonen wie jij wil. Het gegeven dat je een sociale lening hebt doet geen afbreuk aan je recht om een relatie met een partner aan te gaan en daar een gezin mee te vormen. Er is zeker geen verplichting om die partner mede-eigenaar te maken. Indien je dat vroeg of laat wel wil doen kan je dat via notaris regelen. daar zijn tal van mogelijkheden voor. Tegelijk kan je ook een "gemeenmaking" van de lening vragen aan de kredietmaatschappij. vanaf dan kan partner ook fiscale vrijstelling genieten voor kredietlasten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”