Informatierecht van vastgoedmakelaar in opdracht van de verhuurder (contract)

rbrijs
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Informatierecht van vastgoedmakelaar in opdracht van de verhuurder (contract)

#1 , 17 okt 2016 19:39

Mijn vraag:
Ons appartement (serviceflat) staat al 15 maanden te huur.Tot nu toe is er geen enkel schriftelijke melding geweest van het verloop van de verhuring.
Is de vastgoedmakelaar verplicht om regelmatig een overzicht over te maken waarop we kunnen zien wanneer er langs geweest is om het appartement te verhuren? Wat indien hij hier niet over beschikt?
We hebben dit onder andere nodig om aan te kunnen tonen (personenbelasting) dat het appartement actief te huur staat.
Met dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 17 okt 2016 21:24

Hier eens lezen
http://www.habitos.be/nl/kopen-huren/de ... aars-1359/
staatsblad
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2006091441

Eerst een goed lezen en dan misschien de makelaar opzeggen wegens niet voldoen aan wetgeving.

sloeberken

#3 , 17 okt 2016 23:38

Ons appartement (serviceflat)
Serviceflat is voor oudere, is dit gelegen op gelijkvloers of op welke verdieping, is dat goed toegankelijk. Als dit na zo lange tijd nog niet verhuurd is, kan ik me moeilijk voorstellen dat dit enkel aan de makelaar ligt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

rbrijs
Topic Starter

#4 , 20 okt 2016 06:26

Deze serviceflat ligt in Antwerpen en heeft enorm veel voordelen qua ligging en service.
Werd volledig gerenoveerd en is sinds dien niet verhuurd geraakt. We hebben intussen nieuwe Belisol-ramen laten plaatsen en de parket (die beschadigd was bij de werken) laten opschuren en afwerken.
De makelaar doet niets buiten een buiten een papieren advertentie aan de raam (waar deze amper opvalt) en een site met verouderde foto's.
De makelaar werkt samen met de directeur van het gebouw en we hebben het raden er naar of ons appartement wel degelijk bezocht wordt bij een rondleiding. Er staan momenteel 12 flats te huur. We hebben onze prijs veel laten zakken maar zelfs deze briefwisseling werd niet opgevolgd door IMMO (heb ik zelf moeten vaststellen = stond 150 te hoog gedurende maanden). We krijgen het gevoel dat we op de laatste plaats komen omwille van het feit dat wij maar één appartement bezitten en niet zo belangrijk worden geacht bij de IMMO en de directeur. We denken er aan om het terug te verkopen maar dan zullen we zeker veel geld kwijt zijn (op 1,5 jaar tijd). Bedankt voor de interesse voor onze situatie.

sloeberken

#5 , 20 okt 2016 09:59

Heb je de huurvermindering meegedeeld met AS of met mail, als immo dit niet opvolgt klacht indienen bij BIV.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#6 , 20 okt 2016 11:16

:evil: Informeer eens bij BIV of, en in welke gevallen, u recht kan hebben op een schadevergoeding vanwege de immo wegens nalatigheid. Regelmatig, en tenminste maandelijks, is zover ik weet informatie verplicht... :evil: :evil:

Terug naar “Huren”