Kadaster betalen per inwoner

Hoek87
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kadaster betalen per inwoner

#1 , 16 okt 2016 19:53

Beste,

Ik heb niet zo een goede band met men partner. We zijn feitelijk samenwonende. 2 jaar geleden hebben we een nieuwbouw gekocht maar sinds we erin wonen sta ik alleen voor de kosten. De hypoteek en alle vaste kosten. Mijn partner weigert te betalen. Ik krijg het ook ni over mijn hart om alle betalingen te laten liggen dus betaal ik elke maand keurig op tijd.
Dus mijn partner leeft in een luxe leven.

Nu is mijn vraag. Gezien het een nieuwbouw is moeten we 2 jaar kadaster ineens betalen. 2015 en 2016. Kunnne ze bij het kadaster het totaalbedrag delen door 2 en opsturen tav mij en van mijn partner. Zo zal mijn partner zich verplicht voelen haar deel te betalen. Want als er weer 1 brief komt zal ik mogen opdraaien voor de kosten.

Wie kan me hiermee helpen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 16 okt 2016 20:05

Naar de rechtbank stappen.

asperger

#3 , 16 okt 2016 20:09

Beste,

Ik heb niet zo een goede band met men partner. We zijn feitelijk samenwonende. 2 jaar geleden hebben we een nieuwbouw gekocht maar sinds we erin wonen sta ik alleen voor de kosten. De hypoteek en alle vaste kosten. Mijn partner weigert te betalen. Ik krijg het ook ni over mijn hart om alle betalingen te laten liggen dus betaal ik elke maand keurig op tijd.
Dus mijn partner leeft in een luxe leven.

Nu is mijn vraag. Gezien het een nieuwbouw is moeten we 2 jaar kadaster ineens betalen. 2015 en 2016. Kunnne ze bij het kadaster het totaalbedrag delen door 2 en opsturen tav mij en van mijn partner. Zo zal mijn partner zich verplicht voelen haar deel te betalen. Want als er weer 1 brief komt zal ik mogen opdraaien voor de kosten.

Wie kan me hiermee helpen?

Mvg
Enkel de eigenaar moet betalen. Is uw partner mede-eigenaar?
Dat u in onmin leeft met uw partner geeft geen recht op belastingsvermindering!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Hoek87
Topic Starter

#4 , 18 okt 2016 22:25

Tuurlijk is ze mede eigenaar. Anders zou ik dit niet posten. Maar als beide eigenaars zou ze toch ook mogen leggen in de kosten.
Vandaar was men vraag. Kunnen ze het kadaster in 2 delen en per persoon opsturen?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”