Identiteitskaart

NOR
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Identiteitskaart

#1 , 12 okt 2016 10:13

mijn ex komt onze dochter 1 keer om de 14 dagen ophalen voor weekendje, hij krijgt ook van mij haar Identiteitskaart mee, de laatste keer heb ik die niet terug gekregen, ik heb hem nadien gebeld om de ID kaart terug te geven , maar hij weigert gewoon , ik heb hem een e mail gestuurd dat we de Id kaart nodig hebben om naar het ziekenhuis te gaan , en moest ik die niet terug krijgen dan ga ik een melding van maken . Haar Nederlandse reis paspoort is ook vervallen , ik heb hem de toestemming gevraagd om een nieuwe te maken ,maar hij weigert steeds, hij heeft wel op de rechtbank gezegd dat hij bereid is om de toestemming te geven , maar heb helaas nog niks gezien, op het vonnis staat er ook bij dat de vader akkoord is om mee te werken voor de aanvraag van de nieuwe reis paspoort,
tegen mij zegt hij dat ik zijn toestemming niet zou krijgen ,en het vonnis staat er wel dat hij akkoord zou gaan, ik wil heel graag met vakantie, maar heb geen reispaspoort van mijn dochter, wat moet ik nu doen?
is dat de moeite om een melding van te maken , dat hij de identiteitskaart van onze dochter in beslag heeft genomen en dat hij weigert om dat terug te geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 okt 2016 10:19

Hoe oud is uw dochter? Vanaf dat ze 15 is, is ze wettelijk verplicht die op zak te hebben. Ook als ze nog geen 15 is, is dit aan te raden.

NOR
Topic Starter

#3 , 12 okt 2016 11:44

mijn dochter is 5 jaar

Reclame

Franciscus

#4 , 12 okt 2016 11:59

Een Identiteitskaart / paspoort zijn officiële documenten die bij een persoon moeten blijven.
Gezien hij weigert het vonnis na te leven kan u aangifte doen bij de politie.

NOR
Topic Starter

#5 , 12 okt 2016 13:03

de Nederland consulaat vraagt de toestemming van de vader, wat kan ik doen dan als hij dat niet wil geven?

Terug naar “Echtscheiding”