Hoge belasting wegens invaliditeitsuitkering

cecilia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hoge belasting wegens invaliditeitsuitkering

#1 , 08 okt 2016 22:37

Ik heb meer dan 28j dienst en kind ten laste van 17j. Ben alleenstaande met A1 dipl. Ik heb dus een hoog dagbedrag 76,..invaliditeitsuitkering wat maakt dat ik volgend jaar 5081euro belastingen moet betalen. En elk volgend jaar als ik ziek blijf. Ik heb ook wel nog 2 premies voor een 4/5 landingsbaan die gestart is 1 april 2015 na ingang van mijn ziekte. Dus dit wil zeggen dat ik elke maand 420 euro vr belastingen opzij moet zetten. Ik heb maandelijks hoge dokterskosten en medicijnen. Na betaling van de algemene kosten heb ik amper genoeg om voor eten en kleding. Geen vrije tijdsbesteding of zo. Ik ben nr caw, ocmw en ziekenfonds al langs geweest om te zien of ik recht heb op enige tegemoetkomingen. Neen dus. ik krijg geen studiebeurs vr 17jarige en moet volgende jaren 890 inschrijvingsgeld betalen vr hogeschool dat ik nu al moet sparen en bv bij sociale woning val ik ook in hoge schijf. Na 1,5j thuis zitten en nog steeds geen diagnose en veel onderzoeken besef ik dat ik toch wel uit mijn overlevingsmodus wil komen en zonder schuldgevoel eens een tas koffie wil gaan drinken. Heeft iemand advies om mijn toestand leefbaar te maken? Overal zeggen ze u verdient te veel. Bij wie kan ik terecht voor zulke vragen? Ik wil een oplossing vinden om mijn belastingen naar beneden te krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billybob

#2 , 09 okt 2016 01:42

Als ge geen aftrekken hebt (lening, pensioensparen, levensverzekering, ...) kunt ge daar weinig aan veranderen. En aftrekken gaan zoeken, puur om minder belastingen te betalen, ik persoonlijk ben daar geen fan van.

Ge kunt vragen om iets meer af te houden, maar dan hebt ge maandelijks ook minder natuurlijk. Op het einde van de rit komt het toch op hetzelfde uit.
Wat is dat, die landingsbaan? Is dat loon en ziekengeld dat ge krijgt? De combinatie loon/uitkering is altijd bijbetalen.

Is uw aangifte wel juist ingevuld? Bent u 66 % invalide? Staat het kind ten laste wel verrekend?

En de ziekenkas zal toch tussenkomen voor een groot deel in dokterskosten en medicijnen neem ik aan?

jef007

#3 , 09 okt 2016 10:34

als u geen bedrijfsonkosten heeft ( kosten om uw loon te behouden) kan u geen belastingen ""naar omlaag krijgen""
om de simpele reden dat u geen loon heeft maar wel een ziekteuitkering.

met alle respect maar Belgie is een land met zeer goede sociale voorzieningen, vergelijk maar even met het buitenland

hoeveel ontvangt u maandelijks?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”