Ik heb een 6-tal maanden geleden een koortsthermometer gekocht. Deze had een garantie van 1 jaar, heb kasticket en volledige verpakking, valt dus nog onder garantie (discounter maakt er op zich ook geen probleem van).
In de brochure staat de procedure om een vervangtoestel/herstelling/... te krijgen, ik dien te bellen naar een 0800-nummer. Nu blijkt dat nummer niet te bestaan. Bij de winkel belden ze naar het hoofdkantoor, die gaf me een nummer in Duitsland. Daar zou ik een nummer krijgen, waarna ik het pakket moet opsturen (nadien betalen ze wel de verzendingskosten).
Niet alleen is m'n Duits ondermaats, maar ik zie het ook niet zitten om telefoonkosten te maken voor iets van 11,99 euro.
Kan ik me het recht toeëigenen om het toestel in een lokale winkel van die keten af te geven en hen alles te laten doen? Of moet ik toch zelf bellen, wat uiteindelijk me (tegenover de waarde van het toestel) op hoge kosten jaagt?