omgangsrecht

NOR
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

omgangsrecht

#1 , 27 sep 2016 13:00

mijn ex heeft op een vrijdag rond 23 u laten weten dat hij onze dochter niet kan komen ophalen op zaterdag om 10 u, heb duidelijk gezegd dat ik na 10 u niet thuis zal zijn, heb nadien niks van hem gehoord tot zaterdag 23:30u dat hij haar wil komen ophalen zondag om 11u, heb gezegd dat het niet kan .
zondag kwam hij bij mij aanbellen ,heb de voordeur niet open gedaan ,na 5 min hoorde ik iemand bij mij kei hard kloppen, het was precies of hij mijn deur wouw forceren, ik was heel erg bang ;na dat hij weg ging heb ik de politie gebeld en een aangifte tegen hem gedaan. nu heeft hij aangifte tegen mij gedaan " Het niet naleven van het omgangsrecht" en ik moet naar de politie kantoor voor verhoor.
hij heeft haar heel de vakantie op zondag komen ophalen, daarna dacht ik nee dat kan gewoon niet of jij komt zaterdag om 10 u of niet.
wat moet ik of wat had ik eigenlijk moeten doen , hij respecteert de omgangsregeling helemaal niet!! en nu zegt hij dat hij tot het huis is gekomen en hij mocht zijn dochter niet zien !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 27 sep 2016 14:48

SMS-je bewaren waarin hij zegt dat hij uw dochter niet kan komen ophalen en gewoon rustig de situatie uitleggen op het politie kantoor. Als de afspraak is dat hij jullie dochter om 10u ophaalt, dan moet hij haar op 10u ophalen, en niet wanneer het hem goed uitkomt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW

#3 , 27 sep 2016 14:54

Door klacht in te dienen (voor wat belachelijk geklop dan nog) hebt u het uzelf wel wat moeilijker gemaakt, dit toont aan dat u thuis was en uw dochter weigerde mee te geven. Beter was geweest te verklaren dat u niet thuis was en bijgevolg de dochter niet kon meegeven, met de boodschap dat u zich niet hoeft aan te passen als hij zich niet aan de regeling kan houden.

Reclame

NOR
Topic Starter

#4 , 27 sep 2016 15:44

in het verleden heeft hij mij geslagen en bedreigd met dood moest ik van hem scheiden , dat heb ik allemaal aan de politie doorgegeven , omdat ik nee heb gezegd dat hij zondag langs mag komen ,was hij heel erg kwaad op mij, en hij ging heel de dag bellen op mijn gsm, ik was bang van hem daarom wouw ik mijn deur niet open doen,de omgangsregeling begint van zaterdag 10u tot zondag om 18u.

Gebruiker21

#5 , 27 sep 2016 15:46

TS was misschien thuis op het moment dat haar ex op de deur bonkte, waar wie zegt dat hun dochter thuis was? Ex had laten weten hun dochter niet te kunnen oppikken zaterdag. Wie belet de TS in dat geval om hun dochter bijvoorbeeld toe te staan een nachtje bij oma te logeren? Ex komt er toch niet om...

Afspraken zijn er om nageleefd te worden. Als de afspraak was dat de ex hun dochter om zaterdag 10u komt ophalen, en zondag om X uur terug thuis af te zetten, dan moet deze afspraak gerespecteerd worden. Het kan niet zo zijn dat de ex het éne weekend de dochter om zondag 11u komt oppikken om ze dan 's avonds terug af te zetten, en het andere weekend dan zaterdagochtend komt halen om ze dan bijvoorbeeld zaterdagavond terug af te zetten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

NOR
Topic Starter

#6 , 27 sep 2016 17:30

wat gaat er gebeuren in de slechtste geval? mag hij haar komen ophalen wanneer hij wil?

Franciscus

#7 , 27 sep 2016 17:43

Neen, hij dient zich aan de uren van het vonnis te houden.
Elke maal dat hij dat niet doet zal u best binnen de 20' na dat uur bij de politie melding maken van niet komen ophalen.
Het omgangsrecht is niet afdwingbaar dus moet hij niet komen. Maar als hij komt dient het wel op dag en uur van vonnis te zijn.

Het doet er niet toe of dochter na die tijd ook nog thuis is.
Pas als hij zou laten weten ben een half uur of een uur later wegens file of zo kan u daar nog op ingaan.
Als dat elke keer is en de situatie is totaal verzuurd - zou ik me strikt aan de uren houden.
PS ook het uur van terugbrengen staat niet ter discussie.

Terug naar “Echtscheiding”