Dienstenchequebedrijf vordert 271 EUR voor een te late betaling van 4u prestaties (36 EUR)

pascalvdg
Topic Starter

Dienstenchequebedrijf vordert 271 EUR voor een te late betaling van 4u prestaties (36 EUR)

#1 , 21 sep 2016 09:13

In januari 2016 had de schoonmaakster van een dienstenchequebedrijf de stang van onze stofzuiger kapot gemaakt. Hierop nam ik contact op met het bedrijf in kwestie om melding te doen en na te gaan of dergelijke schade kan vergoed worden.
Zij hebben met de schoonmaakster gepraat en deze gaf niks toe maar tevens werd ook de samenwerking tussen beide gestopt.
Pas 3 maanden later (eind maart) kreeg ik een e-mail van iemand anders van het bedrijf met antwoorden op mijn vragen. Er is inderdaad een verzekering maar enkel als de schoonmaakster het toegeeft en met een vrijstelling van 300 EUR.
In afwachting van een antwoord had ik de 4u prestaties niet betaald, om een stok achter de deur te houden.
Aangezien het me toch een onbegonnen zaak leek om schadevergoeding te krijgen, had ik per e-mail ook laten weten dat ik de 4u zou betalen maar dat ze met geen andere schoonmaakster meer moesten sturen.
Nu 6 maanden later krijg ik een brief van hun advocaat met een aanmaning om 271 EUR te betalen binnen de 8 dagen omdat de 4u (36 EUR) nog niet werden betaald. Ik geef toe dat ik dat totaal vergeten was, maar ik heb niet de minste herinnering ontvangen!
Heeft er iemand ervaring wat ik kan doen? 7,5x meer betalen en daar bovenop nog zelf moeten opdraaien voor de schade is wat teveel van het goede!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 21 sep 2016 09:26

Wat zeggen hun voorwaarden (die je hebt moeten inzien voor akkoord)?
Als er niets in vermeld staat van aanmaningskosten, kunnen ze deze niet eisen.
Bekijk de voorwaarden (die u getekend/gekregen/... heeft) dus eens.

U kunt ook in de tegenaanval gaan:
Een brief sturen dat het u niet uitmaakt dat er een vrijstelling is, en of de verzekering tussen komt in het algemeen, maar dat u de schade herstelt wilt zien.

Tope

#3 , 21 sep 2016 10:00

Als je over een Familiale verzekering mét rechtsbijstand beschikt, kan je die misschien voor de schade inschakelen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 sep 2016 10:58

Betalen. Je mag u eigen geen recht toekennen. Dat is uitsluitend voorbehouden aan de rechtbanken. Je had dus naar de vrederechter meteen stappen om uw stofzuigersteel vervangen te zien.
Wat kost zo'n stofzuigersteel eigenlijk? Hoe oud was die stofzuiger al. Ik denk dat je hier wel wat hebt overdreven.

sloeberken

#5 , 21 sep 2016 11:01

je zal eerst moeten kunnen bewijzen dat de poetsvrouw de oorzaak is van de schade. Familiale komt niet tussenbeide in contractuele geschillen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

pascalvdg
Topic Starter

#6 , 21 sep 2016 22:45

Ze hebben alle kosten laten vallen en zijn tevreden met de betaling van de openstaande prestaties (36 EUR). Les: wie bang is van dreigementen en betalen, hebben ze goed liggen!
@mava105: de stofzuiger is maar goed een jaar oud en zo'n nieuwe steel kost al gauw meer dan de 36 EUR die ik ingehouden heb, dus lijkt met niet overdreven.
@sloeberken: inderdaad de poetsvrouw moet eerst toegeven - wat ze dus niet wilde doen (hoewel niemand anders de stofzuiger na haar gebruikt heeft) en ze is ook ontslagen door het bedrijf (dus zegt genoeg denk ik).

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 22 sep 2016 08:12

Juridisch zegt dat helemaal niks

sloeberken

#8 , 22 sep 2016 08:45

" (dus zegt genoeg denk ik) " Inderdaad maar ga de conclusie voor mijzelf houden, vooral naar de poetsvrouw toe.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”