Illegale genezing van Kanker melden

moestie
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Illegale genezing van Kanker melden

#1 , 21 sep 2016 07:13

Hoe meld ik een gevaarlijke illegale oplichter

Ik ben op het internet in contact gekomen met een oplichter de man is hier illegaal.
De man is afkomstig uit Brazilie, maar het kan ook zijn dat hij door zijn Spaanse moeder de spaanse nationaliteit heeft
Ik heb voldoende bewijzen dat de man die zich voor doet als alternatieve genezer-oa Kanker,MS kortom alles geneest...een oplichter is !
De man probeert ook toegang te krijgen tot Visa/mastercards
De man woont bij een kennis wie hij eveneens manipuleert voor geld

De politie kan niks doen omdat ze hen niet terug vinden in het bevolkingsregister

Ik weet waar hij momenteel verblijft !

Hoe kan ik zeker zijn dat de man word gevat !
Hij is een gevaar voor de volksgezondheid !

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 sep 2016 07:48

Tuurlijk kan de politie wel iets doen tegen die persoon, zelfs al is hij niet in het bevolkingsregister te vinden.

U geeft alle bewijzen die u hebt aan de politie (mails, advertenties, ...) en indien u zelf opgelicht werd dient u klacht in wegens oplichting. Indien u zelf via Visa/Mastercard opgelicht werd, dient u de bank bij wie u die kaart hebt in te lichten.

moestie
Topic Starter

#3 , 21 sep 2016 08:03

Een familielid is in de ban van hem,verliefd, gelooft in zijn spirituele bullshit!
Ze geeft hem onderdak, ze leven van haar uitkering, ze verkoopt al haar bezittingen zoals Auto, TV enz Bij sekten.be kunnen ze aantonen dat de man ook sektarisch gedrag vertoond. Helaas is het familielid meerderjarig en kan zé volgens de wet ook doen en staan waar ze wil !
De vraag is ook of ze bij de wet in deze tijden wel nog prioriteit geven aan zulke zaken

Reclame

JPV

#4 , 21 sep 2016 08:09

"de wet" is geen persoon, doet dus zelf niets. "sekten.be" bestaat niet (of leidt toch nergens naar toe als je het googlet). Laat staan dat het door iemand erkend zou worden om te bepalen of iemand nu al dan niet een sekte leidt. Een volwassene kan idd al haar bezittingen schenken aan wie men wil, zolang dit uit vrije wil gebeurt.

Op basis van je laatste post zie ik niet in wat die persoon ten laste zou gelegd kunnen worden, TENZIJ je kan aantonen dat hij effectief genezingen probeert te doen of dat hij effectief oplicht.

U kan zelf altijd strafklacht indienen/burgerlijke partij stellen indien u meent dat u benadeelt bent en dat er strafbare feiten zijn gebeurd. Dan MOET de rechterlijke macht een onderzoek instellen.

moestie
Topic Starter

#5 , 21 sep 2016 09:41

moestie
Topic Starter

#6 , 21 sep 2016 09:42

ja ik heb effectief bewijzen maar wil niet dat ze langs deze weg in google te voorschijn komen

Terug naar “Andere”