Aandelen bvba verkocht restbetaling volgt niet

Marcello
Juridisch actief: Nee

Re: Aandelen bvba verkocht restbetaling volgt niet

#16 , 19 sep 2016 11:40

inderdaad, en vermits ik burgelijke partij ben, wordt ik steeds opgeroepen als de zaak voorkomt. als tegenpartij niet komt opdagen , zoals reeds zeer vaak is gebeurt, bijvoorbeeld in Tongeren en Antwerpen, ben ik een halve dag kwijt en mijn advocaat ook en deze moet ik telkens betalen
de rechtbank verzet dat de datum naar een nieuwe zitting , een paar maanden later. Of het lukt niet meer op diezelfde dag, ook al gebeurt. iedereen wordt vriendelijk gevraagd om naar huis te gaan. weer kosten en tijd op niets. Zeer frustrerend
dit is zo al 8 jaar bezig met telkens veroordelingen voor tegenpartij. ze sturen telkens hun kat of 1 persoon en een riem advocaten, die allemaal het spelletje meespelen en uitstel vragen met dokterspapiertjes van hun client, enz...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandenbosche
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#17 , 19 sep 2016 17:11

Bedankt vooor de commentaren. Nou beweert men dat de overnamebalans niet klopt. Nee vreemd dat er meer facturen zijn vijf weken na tekening. Ze willen nu dus 8000 vermindering anders doen ze aangifte van oplichting.
Nog altijd sta ik als zaakvoerder te boek. Mails beantwoorden ze niet noch wordt het telefoonnummer van mijn oude bvba opgenomen.
Het laatste saldo van de bank heb ik nu opgenomen aangezien ze al weken over tijd zijn met betaling. Dat recht heb ik denk ik.

Roeland

#18 , 20 sep 2016 12:02

Nee dat recht heb je absoluut niet!! Dat is diefstal van vennootschapsgoederen...

de BVBA is niet gelijk aan de kopers... dat zijn onderscheiden rechtspersonen... je hebt nu gestolen van de vennootschap die bovendien geen enkele schuld meer heeft aan jou...

Zoals reeds gezegd: publiceer zelf je ontslag als zaakvoerder en sleep de kopers voor de rechtbank!

Beweren ze opgelicht te zijn, prima laat ze het bewijzen... Heb je trouwens enige garantie gegeven mbt de overnamebalans? Wat bepaalt de overeenkomst inzake waarborgen en garanties? Wat is de voorziene procedure voor het indienen van claims?

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”