Ja, maar hiermee beantwoord je mijn vraag niet. Je geeft gewoon een andere mogelijkheid aan.Ooit gehoord van een werknemer die een zelfstandig bijberoep heeft ?
Elk van deze criteria hebben elk apart genomen geen enkele waarde. Het is de samenloop van meerdere criteria die zal toelaten om te bepalen of er sprake is van schijnzelfstandigheid. De verplichting een werkrooster te respecteren is zeker een element dat kan wijzen op schijnzelfstandigheid maar zal op zich beschouwd nooit aanleiding geven tot een herkwalificatie. Slechts in de mate een voldoende aantal andere feitelijke aanwijzingen voorhanden is, bestaat een reëel risico op schijnzelfstandigheid.om te antwoorden op je vraag, je moet eerst zeker weten dat die persoon niet verbonden is door een arbeidsovereenkomst.
Als hij niet verbonden is met een arbeidsovereenkomst dan moet je zien of deze persoon , aan de vier voorwaarden voldoet.
1/de vrije wil van partijen
2/de vrijheid om zelf zijn werk te organiseren
3/de vrijheid om de arbeidstijd te organiseren
4/de mogelijkheid om hiërarchische controle uit te oefenen
Als één van deze vier criteria niet in orde is, kan er geen sprake zijn van een zelfstandige overeenkomst.
Unizo heeft ook een 13 punten om te controleren.
Dank je.om te antwoorden op je vraag, je moet eerst zeker weten dat die persoon niet verbonden is door een arbeidsovereenkomst.
Als hij niet verbonden is met een arbeidsovereenkomst dan moet je zien of deze persoon , aan de vier voorwaarden voldoet.
1/de vrije wil van partijen
2/de vrijheid om zelf zijn werk te organiseren
3/de vrijheid om de arbeidstijd te organiseren
4/de mogelijkheid om hiërarchische controle uit te oefenen
Als één van deze vier criteria niet in orde is, kan er geen sprake zijn van een zelfstandige overeenkomst.
Unizo heeft ook een 13 punten om te controleren.
Dit bedrijf heeft een ander BTW nummer. Of kan een persoon meerdere BTW nummers hebben?Het zal haar eigen bedrijf zijn zo te zien.
Kan een vzw aandelen uitgeven? Het bedrijf in kwestie, doet aan lokale diensten economie.De eigenaars van een bedrijf zijn zij die de aandelen bezitten.
Men kan bestuurder zijn zonder aandeelhouder te zijn.
Hoe kan je dan te weten komen wie de eigenaar is van dit bedrijf? Ik heb er zelf gewerkt, maar heb nooit geweten wie nu eigenlijk de eigenaar van dit bedrijf is.Een vzw geeft geen aandelen uit. Een vzw keert immers geen winst uit.
Dat vindt je terug in de statuten van de vzw.Hoe kan je dan te weten komen wie de eigenaar is van dit bedrijf? Ik heb er zelf gewerkt, maar heb nooit geweten wie nu eigenlijk de eigenaar van dit bedrijf is.Een vzw geeft geen aandelen uit. Een vzw keert immers geen winst uit.
Persoon in kwestie en bedrijf, hebben beide een eigen BTW-nummer en verschillende maatschappelijke zetel.
Ok. Ik vind hier geen "eigenaar" van het bedrijf. Enkel functiehouders. Kan ik dit beschouwen als de eigenaars?Dat vindt je terug in de statuten van de vzw.Hoe kan je dan te weten komen wie de eigenaar is van dit bedrijf? Ik heb er zelf gewerkt, maar heb nooit geweten wie nu eigenlijk de eigenaar van dit bedrijf is.Een vzw geeft geen aandelen uit. Een vzw keert immers geen winst uit.
Persoon in kwestie en bedrijf, hebben beide een eigen BTW-nummer en verschillende maatschappelijke zetel.
Die zijn te raadplegen bij de kruispuntbank van ondernemeningen.