Fiscaal ten laste niet inwonend kind

Danielle1808
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fiscaal ten laste niet inwonend kind

#1 , 14 sep 2016 13:09

Hallo. Mijn man heeft Co ouderschap met zijn ex vrouw en zou graag zijn zoon ten laste nemen maar de moeder wilt perse dat het kind bij haar op hetadres blijft ingeschreven staan. Is dat mogelijk en hoe moeten wij dit laten bepalen. Ksn dat bij een notaris.
Dus zijn zoon ten laste nemen maar hij woont bij zijn moeder week om week. We willen hem wel volledig ten laste.
Groetjes.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 15 sep 2016 19:27

In dergelijke situatie wordt voor de fiscus het belastingvoordeel voor het kind verdeeld tussen de twee ouders.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Danielle1808
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2016 07:18

En kan dit op gemeente bepaald worden of moet dat door notaris of gewoon bij werkgever aangeven . Bedankt voor u reactie.

Reclame

Blaatpraat

#4 , 16 sep 2016 08:59

In je jaarlijkse belastingaangifte.

Als je het bij je werkgever aan zou geven, zal die iets minder afhouden (bruto gelijk, netto hoger), maar zit de kans erin dat je zal moeten opleggen.
Zeg je niets, is de kans groter dat je niet zal moeten opleggen, aangezien het vrijgestelde bedrag iets omhoog gaat.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”