vorige week heb ik een ongeval gehad.
Ik stond te wachten voor het rode verkeerslicht en ik stond stil. Van de hoofdbaan komt een ander voertuig mijn straat ingereden.
Hij rijdt mijn wagen bijna volledig voorbij, de spiegels raken elkaar niet en net op het laatste rijdt hij met zijn linkse voorkant tegen mijn linker achterkant.
Papieren worden ingevuld waarbij de tegenpartij aanduid dat hij rechtsaf sloeg en waarbij ik aanduid dat ik stil sta. Onderstaande minieme schets wordt gemaakt.
Nu heeft betrokkene na het ongeval wanneer onze voertuigen reeds uit elkaar waren, foto's genomen. Op deze foto's sta ik met mijn voertuig +/- een halve bandbreedte op het linkse rijvak. De verzekering van de tegenpartij geeft nu als antwoord dat ik stil stond deels op zijn rijvak waardoor het ongeval is kunnen ontstaan. Resultaat : gedeelde kosten.
Detail, voor betrokkene de straat inrijdt en mijn voertuig tegenkomt passeert hij een dwars fietspad, zebrapad en 3 meter open ruimte. Hij heeft dus zeker nog 8 meter plaats gehad om mijn voertuig te zien staan.