klacht wegens laster en eerroof schoonmoeder

Krypton123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

klacht wegens laster en eerroof schoonmoeder

#1 , 02 sep 2016 15:05

Hallo iedereen,

Ik zal even mijn situatie schetsen: ik ben transgender, geboren als meisje maar ik ga dus door het leven als jongen. Ik heb reeds een jaar een vriendin die mij helemaal aanvaardt, geen problemen mee, we zijn perfect gelukkig. Haar moeder echter doet moeilijk. En niet enkel moeilijk met dat ze het niet aanvaardt, want zo zijn er genoeg mensen. Al van in het begin is het duidelijk dat ze niets van mij moet hebben. In het begin verwees ze naar mij met "haar" "zij" en "meisje". Dat is nu eindelijk gestopt. Het ging een paar maanden beter, ik dacht dat ze mij eindelijk aanvaardde en alles ging goed. Sinds een paar weken is ze plots weer helemaal tegen mij gekant. Ik mag niet meer binnen bij haar in huis voor mijn vriendin etc. Dat vind ik nog prima, het is haar huis, zij bepaalt wie er komt. Maar het is ook duidelijk dat ze allerlei onwaarheden zegt over mij. Ze noemt mij dominant, manipulatief,.. ze zegt dat mijn vriendin niet meer dezelfde is en dat dat mijn fout is, dat mijn vriendin ongelukkig is etc. En dat, doordat mijn vriendin dus nooit kinderen van mij zal kunnen krijgen, mijn vriendin nooit gelukkig zal zijn met mij. Dit zegt ze allemaal tegen iedereen: de zussen van mijn vriendin, de vader van mijn vriendin, de vriendinnen van mijn vriendin, de dokter,... voor alle duidelijkheid: de ouders zijn gescheiden. Bij haar papa mag ik wel nog binnen. Vorige week is het zelfs zo ver gekomen dat ze hier aan mijn ouders hun huis stond (waar ik ook woon natuurlijk) en in ons huis heeft ze mij nog meer uitgemaakt. Dat ik tussen haar en haar dochter kom te staan etc.

Wat mij vooral "kwetst" is dat ze al die slechte onwaarheden tegen iedereen zit te roepen. Ze mag haar idee van mij hebben, maar ik vind het niet kunnen dat ze overal slecht spreekt over mij.

Ik heb niet meteen de intentie van een klacht neer te leggen, dat is natuurlijk veel te extreem. Maar het heeft mij wel aan het denken gezet. Als de moeder in kwestie niet stopt met al die slechte onwaarheden over mij te zeggen, is het dan mogelijk om een klacht wegens laster een eerroof in te dienen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 02 sep 2016 15:16

Jazeker, niets belet u om nu al bewijzen te verzamelen om er later een klacht voor in te dienen.

mjers

#3 , 02 sep 2016 15:19

ik zou eerlijk gezegd niet wachten met klacht in te dienen. Dit soort gedrag hoort niet thuis in de huidige maatschappij en hoeft u niet te tolereren.
Is een schoolvoorbeeld van laster en eerroof.

Reclame

Maxime03
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 sep 2016 15:41

U kan zeer zeker klacht indienen bij de politie, weet wel dat er dan rechtsvervolging volgt. U kan ook gewoon melding van deze feiten maken zodat de politie op de hoogte is van de feiten, hierbij treedt geen rechtsvervolging aan.

Transfobie is wel reeds een beschermde grond, zoals homofobie, doch hier bestaat binnen justitie nog geen nomenclatuur van. Dit zal veranderen wanneer de transgenderwet is aangepast. Transfobie is dus reeds een verzwarende omstandigheid.

U kan ook contact opnemen met het infopunt voor transgenders. Zij kunnen u bijstaan bij dergelijke problemen en u eventueel een oplossing aanreiken.

WP002

#5 , 05 sep 2016 23:03

Vorige week is het zelfs zo ver gekomen dat ze hier aan mijn ouders hun huis stond (waar ik ook woon natuurlijk) en in ons huis heeft ze mij nog meer uitgemaakt.
Zij kan u uiteraard verbieden in haar huis te komen, maar het omgekeerde geldt natuurlijk ook. Ongeacht uw zoektocht naar uw genderidentiteit zou ik de mensen waarbij de schoonouders een wig proberen te drijven, de kost niet willen geven, of ze nu hetero, homo, bi of trans zijn. Maar inderdaad: alvast nù bewijzen beginnen verzamelen. Hopende dat u ze nooit nodig heeft, maar ze toch achter de hand houdend voor in het geval dát.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”