UPDATE: ondertussen heb ik een hele omstandige lijst opgemaakt met alle gebreken, zowel aan de woning als aan de plaatsbeschrijving en deze doorgemaild naar de expert.
Tot nu toe heb ik hier geen antwoord op gekregen. Indien ik niets hoor, stuur ik beiden ook nog een aangetekend schrijven.
Huidige situatie:
- Plaatsbeschrijving expert niet ondertekend door ons
- Plaatsbeschrijving expert niet omstandig en vol met fouten (de beschrijving van het appartement strookt trouwens niet met zijn bijgevoegde foto's in de PB. In de omschrijving staat vb. overal beschreven dat er gordijnen hangen, terwijl dit op de bijgevoegde foto's in de PB duidelijk NIET het geval is). Dit heb ik ook aangegeven in mijn lijst met opmerkingen & aanvullingen.
- Wij waren niet uitgenodigd voor de PB en er wordt geen gevolg gegeven aan mijn aanpassingen en opmerkingen
- We naderen de 1 maand termijn na intrede huur
--> kan ik op deze manier aantonen dat ik genoeg moeite heb gedaan voor de PB, maar dat hier zowel van de kant van de expert als van de kant van de verhuurder niet is op ingegaan, en kunnen we dan stellen dat er geen geldende plaatsbeschrijving is (wat dus in mijn voordeel is)?
De verhuurder houdt vol dat hij mijn handtekening niet nodig heeft voor de registratie van de PB en dat hij in het verleden steeds de PB heeft opgesteld en geregistreerd ZONDER aanwezigheid van de huurder en ZONDER handtekening van de huurder. Kan dit?