4 kinderen ten laste en gehuwd

Danielle1808
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

4 kinderen ten laste en gehuwd

#1 , 01 sep 2016 15:23

Hallo.
Wij zijn afgelopen maand getrouwd en wij hebben 4 kinderen. Nu staan ze bij mij ten laste.
Maar ik zou graag stoppen met werken.
Mijn man heeft ongeveer 4000 euro bruto loon.
Wat zou dat ons opleveren als hij de kinderen ten laste neemt en ik niet meer zou werken. Kan ik dan nog wel uitkering aanvragen of is dat niet nodig.
En wat zou dat geven op zijn vakantie geld hij krijg nu ongeveer 8000 euro netto vakantiegeld en hoe zit dat met belastingen. Nu moet hij altijd veel belasting betalen.
Hoeveel zouden we dan terug krijgen .
Alvast bedankt voor u antwoord.
Groeten Danielle.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 sep 2016 16:18

Zijn bruto loon en zijn vakantiegeld gaan niet veranderen als jullie getrouwd zijn en jij niet meer gaat werken.
Voor de fiscus verandert er wel heel wat.
Ten eerste , door het huwelijksquotiënt gaat ongeveer 10.000 € van zijn loon op uw naam komen. Hierop betaalt u weinig tot geen belastingen wegens de vrijstelling en eventuele verminderingen als pensioensparen, dienstencheques enz.
De rest is bij hem belast , waarbij hij een bijkomende belastingvrijstelling bekomt van 14.060 € ( in 2016). Alles samen : uw deel, persoonlijke vrijstelling plus kinderen ten laste , maakt dat er niets moet betaald worden op de eerste 30.000 €.

Dit is een eerste simpele uitleg. Meer kan bij concretere cijfers, vb de getallen van jullie aangifte van dit jaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Danielle1808
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2016 16:35

Ik zoek deze op en laat het u weten. Dank u voor u antwoord.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”