Ik was nooit van plan om aangifte te doen van domiciliefraude. Feit is wel dat eigenaar serieus voordeel heeft gehad aan domicilie op verhuurpand. Bij ons was het voordeel onbestaande, integendeel! Mocht ik daar dus wél aangifte van doen, dan ben ik absoluut niet bang om medeplichtigheid verweten te worden. Niemand zou nog aangifte doen als je nalatigheid of medeplichtigheid zou kunnen worden aangesmeerd of doe jij per direct aangifte van iets onwettelijk?
Kijk, het is heel simpel. Het heeft niets te maken met bang zijn. Maar niemand betaald graag een advocaat voor iets wat men makkelijk kan vermijden. U geeft ook liever uw geld uit aan zaken waar u iets mee bent neem ik aan...
Die domiciliefraude en die extra maand huur zijn twee heel aparte zaken. Het één heeft dus niets met het ander te maken.
Die extra maand huur zal je sowieso moeten betalen. Dit is wettelijk en kan je niets tegen inbrengen. Aan u om de opzeg op tijd te versturen.
Als u die domiciliefraude aangeeft dan ben je wel degelijk medeplichtig. U hebt hieraan 2 jaar voortdurend meegewerkt. De redelijke termijn waarop u doeld is volgens de meeste rechters slechts 3 maanden.
Hier spreken we over 2 jaar.
Ongetwijfeld zal dit voor u ook een staartje krijgen.
In principe, als die verhuurder het kan bewijzen, is zelfs uw loutere poging tot chantage strafbaar.
U heeft nu 3 opties:
1)
U doet niets en betaald braaf die extra maand.
En daar stopt het verhaal.
2)
U betaald niets en maakt die domiciliefraude kenbaar.
Verhuurder zal hiervoor gestraft worden, maar u ook. Daarenbovenop zal u gerechtskosten mogen betalen+ die extra maand huur + interest en een schadevergoeding. Dergelijke zaken kunnen enkele jaren aanslepen en niemand werkt gratis
3)
U betaald die extra maand en maakt die domiciliefraude kenbaar.
Verhuurder zal hiervoor gestraft worden, maar u ook. Daarenbovenop zal u gerechtskosten mogen betalen. Dergelijke zaken kunnen enkele jaren aanslepen en niemand werkt gratis
Aan u de keuze voor welke optie u gaat.