#1 , 29 aug 2016 17:46
Beste,
Graag had ik geweten of ik als huurder het contract vroegtijdig zou kunnen ontbinden en een fikse schadevergoeding zou kunnen eisen voor volgende feiten:
Omdat de huisbazin weet dat ze volgens het contract nog 6 jaar met mij opgescheept zit en ik -in tegenstelling tot de eerste driejarige periode waarna het contract nog beëindigd kon worden- nu wel op mijn strepen durf te staan om gebreken te laten herstellen die ten laste van de verhuurder zijn, doet ze alles om mij kost wat kost buiten te pesten.
Triest hoogtepunt is dat ik mij al twee keer ben moeten gaan verantwoorden bij de politie omdat ze mij valselijk beschuldigd van 1)diefstal en 2) vandalisme. Omdat ik ook geconfronteerd werd met getuigenbrieven van de onderburen, is de sfeer uiteraard compleet verziekt en wil ze nu nog het argument "burenhinder" gebruiken.
Echter, bij nazicht van alle brieven bleek dat er geknoeid is met de handtekening van de brieven van de bewoners op het gelijkvloers. Hun handtekeningen op hun eerste en tweede brief lijken in eerste instantie exact hetzelfde als je de brieven apart leest. Maar als je ze naast elkaar legt, merk je duidelijk dat enkel de vorm hetzelfde is, maar dat ze niet van dezelfde hand zijn.
Bij een andere getuigenbrief van de onderbuur op het eerste verdiep, had ze zelfs een kopie van zijn ID-kaart toegevoegd (vermoedelijk heeft hij die bij het begin van het huurcontract moeten afgeven, ook al lijkt me dit volstrekt onwettelijk en heb ik zelf dat nooit moeten doen).
Alleen schijnt ze niet te beseffen dat dit de domste zet uit haar leven was, aangezien je hierdoor nog veel duidelijker merkt dat die handtekening op de brief ook slechts enkel een beetje lijkt op de handtekening van de ID-kaart, maar duidelijk heel verschillend is.
Ook zijn naam in het begin van de brief, "Ik ondergetekende xxxx, verklaar het volgende:" , is bovendien nog eens in een heel ander handschrift dan zijn naam boven de handtekening onderaan de brief.
Intussen is het verhaal van de diefstal en vandalisme zelfs al tot op mijn werk geraakt, aangezien de wereld beangstigend klein is.
Het spreekt voor zich dat ik hier enorm onder geleden heb. Ik vraag me dan ook af, of zij geen zware sanctie riskeert?
Tneslotte zie ik dit niet enkel als valsheid in geschrifte, maar eveneens als identiteitsfraude, gezien een kopie van de ID-kaart van de onderbuur werd gebruikt, ter staving van een zogenaamde getuigenbrief om een strafklacht tegen mij in te dienen. ( de klachten zelf werden gelukkig wel geseponeerd).