Beste,
Ik heb tijdens de periode 24/08/2015 - 08/04/2016 bij een interimkantoor gewerkt (met weekcontracten). Na deze periode heb ik een vast contract gekregen bij het bedrijf waar ik werd aan uitgeleend. In dat bedrijf werk ik nu nog steeds een 40-uren week als bediende (helpdeskmedewerker IT). Per week spaar ik dan ook 2 ADV-uren op.
Toen ik vast begon te werken had ik enkel 72 uren ADV dat ik kon opnemen (die kreeg ik al op voorhand voor het volledige jaar: 11/04/2016 - 31/12/2016). Omdat ik dacht dat dit niet klopte heb ik contact opgenomen met de HR van mijn bedrijf en volgens hun zou ik een vakantieattest moeten ontvangen hebben van het interimkantoor.
Na verschillende mails en telefoontjes heb ik dit uiteindelijk verkregen en doorgestuurd naar mijn bedrijf met het volgende resultaat:
- Ik heb recht op 56,99 uur wettelijk verlof (dit is aangepast naar 57) met als mededeling: "De regularisatie wordt wel meteen deze maand gedaan. Zodat die 57u ook effectief betaalde dagen zullen zijn. Er gaat dus een bedrag ingehouden worden deze maand. Dat bedrag heb je bij je vorige werkgever reeds ontvangen." Hierbij heeft hij 2 links gestuurd ter informatie:
http://www.jobat.be/nl/artikels/wat-geb ... j-ontslag/
En hier paragraaf 1. http://www.jobat.be/nl/artikels/het-ver ... werknemer/
- Mijn adv-uren van 01/01/2016 - 08/04/2016 ben ik kwijt omdat ik die moest opnemen toen ik nog bij het interimkantoor werkte. Dit zou mij duidelijk medegedeeld zijn door het interimkantoor. Dit hebben ze echter nooit gedaan, noch mondeling (heb nooit iemand van dat kantoor gezien) noch via mail. Ook bij het tekenen van het vast contract werd hier niets over gezegd.
Dus hier zijn mijn vragen:
1) Heb ik niet recht op 76 ADV-uren want er zijn 38 weken tussen 11/04/2016 - 31/12/2016. Nu bepalen ze 1 dag (8 uur) per maand.
2) Is het normaal dat er een bedrag van mijn loon zal ingehouden worden voor mijn wettelijke feestdagen en hoeveel zou dit dan moeten zijn? (als ik die 2 links bekijk lijkt dit te kloppen)
3) Kunnen ze mijn adv-uren van begin dit jaar zomaar afpakken?
Alvast bedankt om mijn vragen te beantwoorden.