Verjaartermijn

Janfp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verjaartermijn

#1 , 23 aug 2016 01:32

Geachte

6/6/2006 ben ik persoonlijk in faling gegaan , geen verschoonbaarheid

Mijn vraag is vervallen de openstaande schulden na 10jaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 23 aug 2016 06:01

De stuiting van de verjaring
Bepaalde handelingen kunnen tot gevolg hebben dat de termijn van verjaring even wordt gestuit, indien deze handeling of situatie een einde neemt, begint een nieuwe verjaringstermijn te lopen. Dus de termijn van 10 jaar begint na een stuitingshandeling opnieuw van 0 te lopen. Een schuldeiser die elke lopende verjaringstermijn tijdig en geldig stuit, maakt dat de verjaring nooit intreedt.

Enkele voorbeelden van stuitingsdaden: een ingebrekestelling (indien aangetekend, geeft dit een vaste datum), een dagvaarding voor het gerecht, een bevel tot betaling (dit moet bij deurwaardersexploot), of een beslag, betekend aan hem die men wil beletten de verjaring te verkrijgen,

bron; DYZO
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Janfp
Topic Starter

#3 , 23 aug 2016 23:18

Ik heb enkel dagvaarding van 1 bank gehad , en Rsz voor de rest niemand gehoord of gezien , dus enkel deze 2 zijn niet verjaart als ik het goed begrijp ? Met uitzondering van deze 2 te betalen of minelijke schikking te regelen met hun , heb ik geen schulden meer ?

Dank alvast voor de info

Reclame

sloeberken

#4 , 23 aug 2016 23:21

De verjaring moet je zelf inroepen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen

#5 , 24 aug 2016 10:39

Door de indiening van een schuldvordering in het faillissement wordt de verjaring gestuit. Deze stuiting heeft de schorsing van de verjaring tot gevolg tot op het ogenblik van het afsluiten van het faillissement. Er beging een nieuwe verjaringstermijn te lopen bij het afsluiten van het faillissement. Belangrijk is dus de datum van afsluiting van het faillissement, niet die waarop u failliet verklaard werd.

Janfp
Topic Starter

#6 , 31 aug 2016 18:19

Ok dank voor de info

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”