Ik heb een contract met een architect voor een volledige opdracht van een te bouwen woning. Ik heb kritiek gegeven op zaken die mislopen en niet uitgevoerd werden, maar wel vermeld zijn in het lastenboek.
Nu krijg ik als antwoord met alle aannemers in kopie: “Ik regel alles voor jou met de aannemers, nutsleidingen, ik doe voor alle aannemers de deur open, … .Dit vind jij vanzelfsprekend maar ik weet dat geen enkele architect dit zo doet. Ik steek hier enorm veel tijd in, in verhouding tot wat ik er aan verdien.”
Ik heb geïnformeerd naar in het lastenboek dakwerken vermeldde WERFPROEVEN: Na de uitvoering van de dakafdichting wordt ter beproeving van de waterdichtheid de daken onder water gezet gedurende ten minste 24 uur. Antwoord: “Over het onder water zetten van het dak, heb je mij nooit iets meegedeeld. Dit wordt nooit gedaan, tenzij er effectief een lek is dat gedetecteerd moet worden.”
Ik heb mijn contract met de architect gelezen en stel vast, dat details zoals zij die hierboven vermeld ook niet expliciet vermeld zijn. Zij weigert alvast de aannemers verder toegang te verlenen tot de werf en ik krijg allerlei vragen van aannemers rond coördinatie, techniek, enz...
Bij het herlezen van het contract moet ik ook vaststellen, dat er een verbinding is om onze rekeningen na te zien, wat tot op heden nog voor geen enkel voorschot of rekening gebeurd is.
Ik heb met de orde van architecten contact genomen en zij stelden me voor om juridisch advies in te winnen.
Zou ik dit van jullie kunnen krijgen aub.
Dank bij voorbaat