Tijdelijk Inwonend gezin met 2kinderen 4en2 jaar

mercyronny
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Tijdelijk Inwonend gezin met 2kinderen 4en2 jaar

#1 , 21 aug 2016 20:16

Geachte
Bij deze zou ik graag eens willen weten hoeveel we maandelijkse kosten kunnen vragen
Onze zoon en zijn vrouw plus de2kindern komt tijdelijk +- 1jaar bij ons inwonen
Ze hebben hun huis verkocht en zullen herbouwen en in die tussentijd bij ons komen inwonen
Ze werken allebei en hun inkomen bedraagt ongeveer 3100 euro per maand zonder kindergeld
Bedankt op voorhand

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 21 aug 2016 22:53

Over bijdrage in welke kosten hebben we het hier dan specifiek? Woning - Energie - Boodschappen - Andere kosten - ...?

sloeberken

#3 , 22 aug 2016 08:35

Wel voorzichtig zijn als jullie inkomen uit een uitkering bestaat. Voor de rest zal je best eens te samen rond de tafel moeten gaan zitten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

de reden

#4 , 22 aug 2016 10:11

hoeveel we maandelijkse kosten kunnen vragen
was er onlangs geen uitspraak van een vrederechter in het nieuws, dat een kind niks hoeft te betalen om in te wonen.

google eens met ; kind komt inwonen,
hier is ook al wat te vinden
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=31716
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

sloeberken

#5 , 22 aug 2016 10:35

Hier is geen juridische oplossing voor, de kost van 2 volwassenen en 2 kleine kinderen is niet miniem.

Mariette

#6 , 22 aug 2016 11:18

Het betreft een jong gezin dat op dit ogenblik zoveel mogelijk kosten wil besparen om hun huis te kunnen bouwen.
Mijn dochter is bezig met verbouwingen. Zij slapen nog thuis maar hebben geen keuken meer, noch badkamer. Ze komen hier dus douchen.
Ik kook dagelijks voor hen beiden.

Ik doe dat met alle plezier gratis en voor niks.

sloeberken

#7 , 22 aug 2016 11:26

Alles zal afhangen welk de financiële toestand van de ouders is.

de reden

#8 , 22 aug 2016 11:28

Ik doe dat met alle plezier gratis en voor niks.
zo zou het moeten zijn

maar hier komt het adres bij hun te staan en dat kan (financiele) gevolgen hebben, dus is juridische info wel op zijn plaats
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”