Huren

bosprocureur

Re: Huren

#16 , 18 aug 2016 19:40

Thejudge007 schrijft dus "Alhoewel een vrederechter in theorie de wet dient na te leven, doet hij dat dus altijd niet" ,

en als hij nu eens bedoelde : "Alhoewel een vrederechter in theorie de wet dient na te leven, doet hij dat dus niet altijd" ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TheJudge007

#17 , 20 aug 2016 06:38

U spreekt uit de praktijk dat de vrederechter ALTIJD de wet niet naleeft? U bent dus aanwezig bij ALLE zittingen van het vredegerecht en merkt dat vrederechters altijd de wet negeren?

U mag uw praktijkervaring hier trouwens dan bewijzen door de vonnissen door te sturen. Zoniet doet u geen dergelijke uitspraken als u ze niet kan aantonen.
Dat heb ik niet gezegd, waar haal je zoiets. Af en toe gebeurd het dat een vrederechter inderdaad een uitspraak doet die niet met de wet overeenstemt. Ik begrijp niet wat daar ongeloofwaardig aan is. Het is immers dan meestal zijn eigen interpretatie van die wet. In elk geval is het ook off-topic in deze draad en had ik het enkel over één welbepaalde ervaring. En vermits ik geen uitzondering ben, zal dit af en toe ook gebeuren bij anderen.
Laatst gewijzigd door TheJudge007 op 20 aug 2016 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Juridisch actief: Ja

#18 , 20 aug 2016 06:41

Je schreef wel degelijk iets anders

Reclame

TheJudge007

#19 , 20 aug 2016 06:43

Thejudge007 schrijft dus "Alhoewel een vrederechter in theorie de wet dient na te leven, doet hij dat dus altijd niet" ,

en als hij nu eens bedoelde : "Alhoewel een vrederechter in theorie de wet dient na te leven, doet hij dat dus niet altijd" ?
Dank U bosprocureur, dat was idd. wat ik bedoelde. Trouwens als ik dat eerste bedoelde had ik wel nooit geschreven.

sloeberken

#20 , 20 aug 2016 08:18

Wij kunnen enkel de wet aangeven, niet de uitspraak van een vrederechter voorspellen. Omdat hij het volledige dossier bezit en steeds rekening houdt met beide partijen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”