vredegerecht huurachterstand

katje86
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vredegerecht huurachterstand

#1 , 15 aug 2016 14:44

hallo,

ik weet me even geen raad meer , door verschillende problemen heb ik een maand mijn huur niet kunnen betalen en dit is dan uiteindelijk opgelopen naar 3 maand , nu heb ik vorige week een brief ontvangen van het vredegerecht om te verschijnen op 25 augustus en vraagt de verhuurder om een ontbinding van het huurcontract , een verbrekingsvergoeding van 3 maand huur , waarborg van 1200 euro en de gerechtskosten geraamd op 1400 euro , ik heb ondertussen contact gehad met mijn huisbaas en voorgesteld de achterstallige huurgelden morgen over te maken , daar was hij mee akkoord maar kan blijkbaar de rechtbank niet meer uitstellen ,
nu is natuurlijk mijn vraag : wat kan de rechter nog besluiten na dat ik alle achterstallige huurgelden voor de zitting heb overgemaakt ?
ik ben een alleenstaande moeder en kan natuurlijk niet al die kosten betalen die hij eist , dus ik vraag even hier iemand zijn / haar mening wat mij eventueel te wachten staat op de zitting en of ik ook al heb ik de achterstand betaald , toch uit huis word gezet ?

alvast bedankt voor jullie reacties ,

groeten ,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 15 aug 2016 15:47

Als de vrederechter ziet dat je bereidwillig bent, om zo snel mogelijk u achterstand weg te werken zal hij het huurcontract niet verbreken.
Kun je die achterstallen zonder uzelf in nood te brengen betalen, zo niet dan zou ik al een maand betalen.
Vrederechters ontbinden enkel het huurcontract als er geen bereidwilligheid is tot betalen.
Heeft verhuurder een advocaat want die kosten zijn toch heel hoog.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

katje86
Topic Starter

#3 , 15 aug 2016 17:16

ik ben bereid om al de achterstallen te betalen tegen dat het voorkomt bij de vrederechter , dus dacht ik dat hij niet zomaar dan het huur contract zou kunnen verbreken ,
huisbaas heeft idd een advocaat en ik niet , is dit nodig ?

Reclame

sloeberken

#4 , 19 aug 2016 16:12

Je zegt gewoon tegen de vrederechter dat alles betaald is, dat dit gebeurd is in buitengewone omstandigheden. Zeg dit ook tegen de advocaat voor aanvang en neem u betalingsbewijs mee.
Vrederechter zal in deze omstandigheden nooit het huurcontract verbreken. Hou ons op de hoogte.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#5 , 19 aug 2016 16:28

En vraag uiteraard om de minimum RVP te moeten betalen.

Terug naar “Huren”